Wzrost sprzedaży Tiffany & Co.

1 Komentarz
2 Zdjęcia
Wtorek, 30-03-2010

Wzrost sprzedaży Tiffany & Co.

Po wielu miesiącach zastoju rynek dóbr luksusowych powoli wraca do normy. Pod koniec roku, a zwłaszcza w okresie przedświątecznym konsumenci wrócili na zakupy do luksusowych sklepów. Przykładem tego trendu są zaskakująco doskonałe wyniki finansowe spółki Tiffany & Co., drugiego pod względem wielkości (na świecie) sprzedawcy luksusowej biżuterii.

Po okresie ogromnych spadków, w czwartym kwartale 2009 zyski firmy wzrosły aż czterokrotnie. Dzięki temu, w skali całego roku sprzedaż detaliczna zwiększyła się o 17% (981,4 milionów dolarów). Największy wzrost odnotowano w Europie (29%), gdzie Tiffany&Co. okazało się liderem w tym segmencie rynku.

Europejski sukces marki jest najprawdopodobniej wynikiem dość ryzykownego ruchu, jakim było otwarcie nowych sklepów w Londynie (lotnisko Heathrow) oraz w Amsterdamie. Zwyżki odnotowano także w USA, na Bliskim Wschodzie i w Azji. Najmniej, bo zaledwie 3%, wzrosła sprzedaż w Japonii, co i tak jest sporym sukcesem, bo tam odwrót od dóbr luksusowych jest stosunkowo najtrwalszy i związany nie tylko z kryzysem, ale z ogólną zmianą nawyków konsumenckich.

Mimo tak dobrych wyników handlowych i sporych przychodów, zysk firmy był niższy o 5% od oczekiwań analityków. Przyczyniły się do tego niższe marże i wyższe koszty. W tym roku firma przewiduje 11% wzrost przychodów, co nominalnie oznacza 3 miliardy dolarów (niezależni analitycy korygują tę sumę do 2.93 miliarda). Planowane są cięcia i znaczna redukcja kosztów administracyjnych. Na szczęście nie będzie radykalnych zwolnień, są jedynie zamiary odesłania części pracowników na wcześniejszą emeryturę.

Wzrost sprzedaży Tiffany & Co.

MO