Unhate – nowa, głośna kampania Benettona

2 Komentarze
5 Zdjęć
Sobota, 26-11-2011

O Benettonie znowu zrobiło się głośno. Klasycznie już – za sprawą nowej kampanii reklamowej. Seria zdjęć nosi tytuł „Unhate” i jest symbolicznym przedstawieniem pojednania, ma promować tolerancję i zgodę. Głównym tematem jest pocałunek – symbol miłości. Na fotografiach oglądamy całujących się religijnych i politycznych przywódców światowych mocarstw. Barack Obama całuje się z chińskim przywódcą Hu Jintao i z prezydentem Wenezueli, Hugo Chávezem; prezydent Palestyny Mahmoud Abbas z premierem Izraela Benjaminem Netanyahu; kanclerz Niemiec, Angela Merkel z prezydentem Francji, Nicolasem Sarkozy; przywódca Korei Północnej z prezydentem Korei Południowej. Największy szum zrobił się wokół zdjęcia z papieżem, które zawisło niedaleko Watykanu i wywołało oburzenie kościoła. Benedykt XVI wymieniał na fotografii serdeczności z egipskim imamem meczetu Al-Ahazar w Kairze – Ahmedem Mohamedem el Tajeb.

Ironiczne przedstawienia i spora dawka prowokacji odbiły się na świecie szerokim echem. Zdjęcie z papieżem zostało usunięte.

„Globalna miłość to wciąż utopia, ale bardzo istotna. Zaproszenie do walki z „kulturą nienawiści” to ambitny, ale realistyczny cel. W tym momencie historii, tak pełnej wielkich wstrząsów i równie wielkich nadziei, zdecydowaliśmy, że za pomocą kampanii zilustrujemy pojęcie tolerancji i zaprosimy obywateli wszystkich krajów do zwrócenia uwagi na fakt, że nienawiść jest zwykle wynikiem strachu przed „innym” i tym, co dla nas nieznane. To kampania globalna i uniwersalna. Wykorzystujemy współczesne narzędzia: Internet, media społecznościowe i wyobraźnię artystyczną. Wszystkich obywateli świata wzywamy do działania. Jednocześnie, idea doskonale oddaje wartości i wpisuje się w historię marki Benetton, która często skupia się na problemach społecznych i kwestiach ogólnoludzkich. Budujemy w ten sposób poczucie wartości marki i trwały dialog z ludźmi na całym świecie” – tak o premierze kampanii mówił Alessandro Benetton we flagowym, paryskim butiku Benetton.

Kampania „Unhate” jest pierwszą inicjatywą założonej niedawno fundacji o tej samej nazwie.

http://unhate.benetton.com/

AW

  • Sob., 26-11-2011 Gość
    panie,które muszą korzystać z takich poradników ,są nieudacznicami, skoro nie potrafią same odpowiednio zabrać się do rzeczy :)
    Odpowiedz Zgłoś
  • Sob., 26-11-2011 pustamiska
    Pomagamy pieskom, każde kliknięcie się liczy żeby pomóc psom w schroniskach. 70 kliknięć poprawia byt 1 psa w schronisku - http://9.bb/183291/pustamiska - Dziękujemy!
    Odpowiedz Zgłoś