Top 10: najważniejsze marki luksusowe 2013 roku

0 Komentarzy
4 Zdjęcia
Sobota, 03-08-2013

Numerem jeden jest Louis Vuitton. Tuż za nim, w zwycięskiej trójce znalazły się Hermes i Gucci.

Do pierwszej dziesiątki po raz pierwszy trafiły Fendi i Coach. Ta ostatnia swój awans zawdzięcza wejściu na chiński rynek i związanym z tym powiększeniem sieci sprzedaży o 30 nowych sklepów, co w efekcie daje 69 butików. 

Ranking opracowała firma badawcza MillwardBrown. W raporcie zwrócono uwagę na zmiany jakie zachodzą w kreowaniu wizerunku najbardziej pożądanych i najcenniejszych marek na międzynarodowym rynku. Nawet największe firmy z najwyższej półki stają się bardziej przystępne i dostępne, otwierają się na współpracę i wizerunkowe eksperymenty. Wszystko za sprawą serwisów społecznościowych, które są aktualnie jednym z najistotniejszych i najbardziej wpływowych narzędzi komunikacji

Największe wyzwanie jakie stoi aktualnie przed firmami to zachowanie równowagi między ekskluzywnością a pozyskiwaniem nowych klientów. Media społecznościowe takie jak Facebook, Instagram, Pinterest i Tweeter, okazały się bowiem być nie tylko skutecznym środkiem promocji, ale także niebezpiecznym, bo podważającym elitarność i ekskluzywność oferty narzędziem. Zbyt bezpośrednia i wszechobecna komunikacja niszczy pożądanie – niezbędny element luksusowego biznesu. Wirtualna sprzedaż i manipulacja emocjami konsumentów to „wyższa szkoła jazdy”, którą opanowują wyłącznie najlepsi. Tu łatwo o błąd i bolesne konsekwencje.  

MillwardBrown podkreśla, że nadal – mimo spowolnienia azjatyckiego rynku - głównym czynnikiem kształtującym listę są chińscy klienci, którzy stanowią podstawę sukcesu finansowego najważniejszych i największych zachodnich marek luksusowych

Zwycięska dziesiątka prezentuje się następująco: Louis Vuitton, Hermes, Gucci, Prada, Rolex, Chanel, Cartier, Burberry, Fendi, Coach

Zobacz również: Chanel wyprzedza w Chinach Louis Vuitton.

Zobacz również: Nowa twarz Louis Vuitton.

Zobacz również: Louis Vuitton zmienia taktykę. 

Zobacz również: Prada tłumaczy się z wysokich cen. 

AW

Top 10: najważniejsze marki luksusowe 2013 roku

Louis Vuitton

  • Top 10: najważniejsze marki luksusowe 2013 roku
  • Top 10: najważniejsze marki luksusowe 2013 roku
  • Top 10: najważniejsze marki luksusowe 2013 roku
  • Top 10: najważniejsze marki luksusowe 2013 roku