Producent luksusowych samochodów sportowych, marka Lamborghini, odczuwa ostatnio dotkliwie kryzys finansowy.
Mimo ustanowionego rekordu sprzedaży większości samochodów w 2008 roku, zlecenia Lamborghini spadły o 37,7% w 2009 roku. Z drugiej strony, to spowodowało gwałtowny spadek zysków i strat, równy 47,6 milionów dolarów w 2009 roku. Ogólna wydajność przedsiębiorstwa została dotknięta ekonomiczną recesją, która uderzyła w Europę i Stany Zjednoczone, jak również w słabość dolara.
Lamborghini usprawiedliwia swoją mikroekonomię twierdząc, że nieoczekiwany spadek zleceń można przypisać dwóm głównym przyczynom. Pierwsza to fakt, że wielu klientów Lamborghini pracowało w finansach i z uwagi na to nie mieli możliwości kupować luksusowe samochody. Druga to taka, że byłoby nie fair wobec klientów przechwalać się całkiem nowym Lambo, kiedy ich przyjaciele i rodzina przyglądaliby się ze wstrętem i zazdrością.
ML