Spada zaufanie konsumentów w Wielkiej Brytanii

1 Komentarz
1 Zdjęcie
Niedziela, 11-04-2010

Spada zaufanie konsumentów w Wielkiej Brytanii

Zarządy dwóch dużych brytyjskich firm, Next i Kingfisher, ostrzegają, że choć poziom konsumpcji w Wielkiej Brytanii na początku tego roku utrzymywał się mimo recesji na stałym, wysokim poziomie, to jednak w dalszych miesiącach 2010 roku prawdopodobnie zmniejszy się wskaźnik zaufania konsumentów.

W zeszłym roku Brytyjczycy kupowali więcej, niż przewidywały pesymistyczne prognozy. Niskie oprocentowanie rat kredytów hipotecznych oraz stosunkowo niski wzrost cen energii sprawiły, że Brytyjczycy mieli do dyspozycji więcej gotówki. Jednak wyznaczone na 6 maja wybory powszechne oraz prawdopodobna zmiana rządu przyczyniają się do nastroju niepewności.

Rekordowe zadłużenie Wielkiej Brytanii i deficyt oznaczają, że bez względu na wynik wyborów nowy rząd będzie musiał narzucić oszczędności oraz być może podniesie podatki, to zaś zmusi Brytyjczyków do zaciskania pasa. Sytuacja nie jest tak dramatyczna, jak w Grecji, m.in. dzięki temu, że Wielka Brytania pozostaje poza strefą euro, ale deficyt handlowy będzie miał niewątpliwie negatywny wpływ na wskaźnik zaufania konsumentów.

Sieci detaliczne takie jak Next i B&Q (w Polsce znana jako Castorama)starają się zachęcić klientów do zakupów przez obniżki, promocje i rozszerzanie gamy produktów, a także cięcie kosztów.

Źródło: Financial Times

fot. sxc.hu

AT

  • Niedz., 11-04-2010 gość
    Rekordowe zadłużenie Wielkiej Brytanii i deficyt oznaczają, że bez względu na wynik wyborów nowy rząd będzie musiał narzucić oszczędności oraz być może podniesie podatki, to zaś zmusi Brytyjczyków do zaciskania pasa. Sytuacja nie jest tak dramatyczna, jak w Grecji, m.in. dzięki temu, że Wielka Brytania pozostaje poza strefą euro, ale deficyt handlowy będzie miał niewątpliwie negatywny wpływ na wskaźnik zaufania konsumentów.Takie jest moje zdanie.
    Odpowiedz Zgłoś