Dziś nie dyskutujemy o tym, jak nowej Pandzie daleko, czy blisko do luksusu, ale o tym, czy idealna jako „pierwszy samochód dla rodziny”, zaspokoi również zapędy fanów gadżetów i nowych technologii. Lista zastosowanych rozwiązań mile zaskakuje. Wśród nich znalazły się:
- system Start&Stop - czasowe wyłączanie silnika podczas postoju pojazdu i jego późniejsze ponowne uruchomienie,
- Gear Shift Indicator (GSI) - podpowiada kierowcy moment zmiany biegów zoptymalizowany pod kątem minimalnego zużycia paliwa,
- eco:Drive – spersonalizowany system wskazówek dla najbardziej ekologicznej jazdy wraz ze statystykami,
- tryb ECO – zastosowany w silnikach TwinAir, zmniejsza moment obrotowy o 45 Nm (ze 145 do 100 Nm), co umożliwia jazdę mniej dynamiczną, ale za to bardziej ekonomiczną,
- Low Speed Collision Mitigation – czyli, łagodzenie skutków kolizji przy niewielkich prędkościach - system monitoruje obszar przed samochodem przy prędkości poniżej 30 km/h i, w razie wykrytej możliwości kolizji, automatycznie uruchamia hamulce (Automatic Emergency Braking, AEB, automatyczne hamowanie awaryjne),
- funkcja Prefill - zwiększa ciśnienie w układzie hamulcowym, aby zapewnić szybszą reakcję hamulców i krótszy czas hamowania,
- elektryczne wspomaganie kierownicy Dualdrive z seryjnie dostępną funkcją City, ułatwiającą manewry,
- Blue&Me TomTom 2 LIVE - zintegrowany system informacyjno-rozrywkowy oraz przenośna nawigacja.
Więcej informacji o tych systemach, a także konfigurator aut znajdziesz na stronie: http://www.fiat.pl
AG