MINI zachęca kierowców do jazdy z otwartym dachem niezależnie od pogody. Jedną z opcji dostępnych w MINI Cabrio jest licznik wskazujący, ile czasu udało się nam przejechać z wiatrem we włosach. Zabawny gadżet, ale to nie wszystko, co ma do zaoferowania nowoczesne wcielenie kultowego projektu Sir Aleksandra Issigonisa.
Odkąd BMW przejęło markę MINI na początku tego stulecia, tani, miejski maluch zmienił się w luksusowe akcesorium. Samochód nie jest ani tani, ani specjalnie praktyczny. Z drugiej strony, tylne siedzenia nawet czteroosobowego kabrioleta rzadko kiedy zaszczycają ludzie. Z tyłu przeważnie leży jakiś bagaż, na który nie znalazło się już miejsce w bagażniku.
Zamiast kilkudziesięciokonnych jednostek dziś MINI oferuje od 98 KM w wersji One, poprzez 120-konne Cooper i 184-konne Cooper S, aż po MINI Cabrio John Cooper Works z 211 KM pod maską.
Silnik w naszym Cooper S współpracował z 6-stopniową przekładnią manualną. Samochód wyposażony był też w elementy systemu Efficient Dynamics, m.in. wskaźnik sugerujący dobór właściwego biegu oraz system Start-Stop, wszystko to celem zapewnienia jak najbardziej ekologicznych osiągów.
Na górskich serpentynach czuć, że MINI Cabrio, mimo braku twardego dachu, nadal zachowuje odpowiednią sztywność i jest przy tym dobrze wyważone. Niestety jak każde MINI, także Cabrio jest nieco za twarde na nasze drogi, szczególnie te gorszej kategorii. Nie pomagają ani 17-calowe felgi, ani twarde opony typu run-flat.
MINI Cabrio Cooper S ma basowy pomruk, który dobywa się z umieszczonego centralnie podwójnego wydechu. Fajne, pod warunkiem, że lubi się głośne wydechy, bo auto jest najgłośniejsze w zakresie obrotów sugerowanych przez system jako ekonomiczne.
Wbrew wszelkim pozorom MINI okazało się być wszechstronnym samochodem dwuosobowym (mimo dodatkowych dwóch miejsc z tyłu). Sprawdza się w mieście, na bocznych drogach, a i na autostradzie nie czuć prędkości czy dyskomfortu znanego z małych samochodów. Do jazdy z dachem i bez, w słońce czy w deszcz polecamy MINI Cabrio.
Cena: od 112 000 zł
MW