Restauracje manipulują gośćmi

4 Komentarze
7 Zdjęć
Niedziela, 05-08-2012

Każdy zawód ma swoje sekrety. Ostatnio jeden z francuskich serwisów internetowych (www.rue89.com) ujawnił sztuczki kelnerów i kelnerek, dzięki którym zamawiamy i wydajemy więcej. Dziennikarze uczulają aby zwracać uwagę na zachowanie, gesty, sposób mówienia i zadawania pytań obsługi restauracji.

Czy kiedykolwiek zastanawialiście się dlaczego zaproponowano wam miejsce przy oknie albo głównej witrynie mimo, że sala była prawie pusta? Odpowiedź jest oczywista: robiliście w ten sposób sztuczny tłum, sprawiając wrażenie dla przechodniów, że restauracja jest pełna. Przecież widać to już przez okno. Trzeba też uważać, jakie pytania zadaje kelner. Najbardziej sugestywne są te z od razu narzucanym wyborem, które nie zaczynają się od ''czy''. Np. ''Aperitif czy od razu przechodzą państwo do wina?''. Nawet, jeśli chcieliście poprosić o wodę, bardzo prawdopodobne jest, że o niej w międzyczasie zapomnieliście.

Proponując wina kelnerzy wymieniają trunki od najtańszego do najdroższego. Nie będziecie pamiętać tych pierwszych, a w głowie utkwi ostatni. Pytają np. ''Sauvignon, chardonnay, chablis?''. Prosząc o powtórzenie nazw, często wymieniają od początku wszystkie możliwe.

Kolejna sztuczka z branży restauracyjnej to podawanie słonych przekąsek przed podaniem napojów, co wzmaga pragnienie. Szybkie usuwanie talerzy ze stolika może wpędzić w poczucie winy i sprawić, że poczujemy się zobowiązani zamówić coś jeszcze.

Jeśli zatem wybieracie się do restauracji, pamiętajcie, że zostaliście ostrzeżeni.

A może znacie inne sprytne sztuczki restauratorów? Podzielcie się z czytelnikami!

EM

  • Niedz., 05-08-2012 Gość
    Ciekawe, dlaczego "autor" EM podpisuje się pod nie swoim tekstem!!!
    Odpowiedz Zgłoś
  • Pn., 06-08-2012 lufa
    W pracy trzeba myśleć i dbać o interes firmy caly czas.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Wt., 07-08-2012 Gość
    Każdy chce zarobić, a ludzie. Każdy ma swój rozum. Pytania zamkniete zawsze sa w gatro, nartomisat jesli jestemy zdecydowani na konkretne dania nikt nam nic więcej nie wcisnie. Z drugiej strony Brawo dla kelnera który potrafi podniesc rachunek gościa, zarabia resaturacja, kelner i gosc wychodzi zadowolony.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Pt., 17-08-2012 Gość
    najważniejszy to obrot szefa
    Odpowiedz Zgłoś