Czy może być coś bardziej eleganckiego niż prosty, klasyczny żakiet w pepitkę? Za sprawą Coco Chanel prosty fason w drobną dwukolorową kratkę zrewolucjonizował świat mody XX wieku i stał się synonimem wyrafinowanego szyku. Historia wzoru sięga czasów średniowiecza, kiedy to na Bliskim Wschodzie pepitka pojawiła się jako ozdoba na ścianach i sklepieniach. Współczesne marynarki i żakiety w ten deseń to najbardziej rozpoznawalny element biurowego stroju. Kontrastowy, jednoczesne wyrazisty i subtelny wzór przełamuje sformalizowany dress code. Z sezonu na sezon projektanci serwują nam kolejne wariacje na temat ponadczasowej pepitki. Wzór w rozmiarze XL coraz częściej pojawia się nie tylko na żakietach, ale sukienkach czy akcesoriach. Odchodzi się także od czarno-białego zestawu kolorów na rzecz zieleni i żółci czy filetu i czerwieni. Ta subtelna ekstrawagancja nie zmieni jednak faktu, że żakiet z tym właśnie wzorem będzie zawsze kojarzony z elegancją na najwyższym poziomie.
Ponadczasowe okrycia w pepitkę oferują m. in. te marki
Nina Ricci, cena: około 9 240 zł, kupisz tu.
Alexander McQueen, cena: około 8 355 zł, kupisz tu.
Erdem, cena: około 5 200 zł, kupisz tu.
MSGM, cena: około 2 590 zł, kupisz tu.
Weekend Max Mara, cena: około 2 320 zł, kupisz tu.
Roberto Rodrigez, cena: około 1 245 zł, kupisz tu.
MB