Wielcy reżyserzy filmowi, który angażują się w kampanie reklamowe znanych domów mody to już niemal codzienność. Jeszcze nie tak dawno, tego typu zlecenie wyglądał mało prestiżowo i było oceniane jak komercyjne rozmienianie się artysty na drobne. Dziś reklamowe produkcje znanych twórców kina stają się niemal obowiązkowym punktem artystycznego CV.
Na największe nazwiska pozwalają sobie największe domy mody. Dla Gucci pracował David Lynch, który ma na swoim koncie także reklamę dla marki Christian Dior. Również dla Diora za kamerą stanęła Sofia Coppola. Filmy dla Chanel robiły takie sławy jak Jean Pierre Jeunet (autor „Amelii”), Baz Luhrmann (twórca „Moulin Rouge”) i Martin Scorsese. Do światowej czołówki dołączył ostatnio Roman Polański, którego zaangażowała włoska Prada.
3,5-minutowy spot reklamowy nosi tytuł „Terapia” i swoją premierę miał na Festiwalu Filmowym w Cannes. W rolach głównych wystąpił gwiazdorski duet: Helena Bonham Carter i Ben Kingsley. Akcja rozgrywa się w gabinecie psychiatrycznym, do którego na terapię na eleganckiej, skórzanej kozetce przychodzi bogata pacjentka od stóp do głów ubrana w kolekcję Prady. Lekarz bardziej niż zwierzeniami pacjentki zainteresowany - wręcz obsesyjnie zafascynowany - jest jej eleganckim futrem. Od Prady oczywiście.
Roman Polański o współpracy mówił, że zgodził się na kooperację z wielką modą, by udowodnić, że doskonale radzi sobie również z krótkim formatem.
AW