Polacy kupują więcej drogich artykułów wyposażenia wnętrz

2 Komentarze
1 Zdjęcie
Wtorek, 30-03-2010

Polacy kupują więcej drogich artykułów wyposażenia wnętrz

Brytyjskie konsorcjum Kingfisher, do którego należy sieć B&Q (w Polsce sieć nosi nazwę Castorama), ogłosiło lepsze niż w poprzednich latach wyniki sprzedaży w roku 2009.

Wyniki sprzed opodatkowania skoczyły o prawie 50% rok do roku i wyniosły 547 milionów funtów. Przyczyny tak wysokich wzrostów, pomimo zauważalnych efektów kryzysu w Wielkiej Brytanii, upatrywane są w chęci Brytyjczyków do zachowania dotychczasowych domów, zamiast sprzedawania ich i kupowania kolejnych. Zeszłoroczna wczesna wiosna zachęciła też domowych majsterkowiczów do prac, co polepszyło wyniki sklepów o 1.3%.

Międzynarodowe oddziały firmy (głównie w Polsce i Turcji) powiększyły się o 77.8% i osiągnęły wynik 125 milionów funtów. Zyski w Polsce, dzięki większemu popytowi na droższe artykuły wyposażenia wnętrz, wzrosły o 11% w stosunku do roku poprzedniego.

Źródło: Financial Times, Sky News

AT