Luksusowa marka samochodów Bentley otworzyła 18 marca swój pierwszy salon w Sao Paulo.
Nie jest zaskoczeniem, że salon znajduje się w dzielnicy Pinheiros, obszarze Sao Paulo zamieszkiwanym przez najbogatszych. Dzięki lokalizacji w Sao Paulo sieć może się obecnie pochwalić 48 salonami w obu Amerykach. Mimo że sprzedaż była niewielka i wyniosła trochę więcej niż 1 450 sztuk, to koncern liczy, że planowany nowy model Mulsanne za 220 000 euro, który pojawi się pod koniec 2010 roku poprawi obecną sytuację.
Rynki takie, jak Brazylia, Chiny czy Indie, gdzie wzrasta sprzedaż samochodów tej klasy, pozwalają ich producentom szybciej wydostać się z globalnego kryzysu gospodarczego. Grupa BMW, właściciel marki Rolls Royce – konkurenta Bentley - informuje, że jego sprzedaż wzrosła o 118% w Brazylii w 2009 roku do 6 398 sztuk.
ML