Mulberry w tarapatach

1 Komentarz
8 Zdjęć
Wtorek, 26-03-2013

Spadek liczby turystów odwiedzających Londyn wskazany został jako jeden z głównych powodów złych wyników brytyjskiej marki. Zarząd Mulberry w piątek podał wyniki sprzedaży z ostatniego roku. O ile okres świąteczny był zadowalający, o tyle ostatnich 10 tygodni już niekoniecznie.

Jak podała agencja Reuters, do 31 marca przychody z ostatniego roku mają wynieść 165 mln funtów, natomiast zysk – 26 mln funtów. Analitycy spodziewali się znacznie lepszych wyników – przychodów w wysokości 177,4 mln funtów i zysku 31,2 mln funtów. Co więcej, w grudniu roczna sprzedaż była jeszcze zgodna z oczekiwaniami, a obecne gorsze wyniki to zasługa drastycznego spadku sprzedaży w ostatnich 10 tygodniach. Efekt? Akcje spadły teraz o 16 proc.

Bruno Guillon, szef marki, nie traci jednak optymizmu. Mulberry po trzyletnim wzroście umocniło swoją pozycję, a budowa fundamentów pod przyszły wzrost jest w toku. Trwać będzie ona nadal, choć już przy zwiększonym nacisku na kreatywność i jakość. Właścicieli brandu czeka jednak dużo pracy nad poprawieniem świadomości marki oraz dystrybucji. Roczna sprzedaż hurtowa w porównaniu do roku wstecz spadła o 15 proc. Oznacza to, że tam, gdzie działają franczyzobiorcy, zapotrzebowanie na produkty marki jest mniejsze.

Warto być też realistą. To nie pierwszy kryzys marki. Nie wiadomo, jak potoczyłaby się jej historia, gdyby nie przejęcie jej przez singapurską miliarderkę Christinę Ong. Gdyby Mulberry nadal przynosiło takie straty, jak przed laty, dziś być może mówiono by o niej w jedynie czasie przeszłym.

Wyniki sprzedaży Mulberry to jednocześnie ostrzeżenie dla innych brytyjskich marek z sektora dóbr luksusowych – na turystach bazuje choćby Burberry. Spowolnienie w Azji staje się dla nich coraz bardziej odczuwalne. To pokazuje, w jakim stopniu rynek dóbr luksusowych uzależniony jest od konsumentów z tego kontynentu.

MM

Mulberry w tarapatach

Akcje Mulberry spadły o 16 procent

  • Mulberry w tarapatach
  • Mulberry w tarapatach
  • Mulberry w tarapatach
  • Mulberry w tarapatach
  • Mulberry w tarapatach
  • Mulberry w tarapatach
  • Mulberry w tarapatach
  • Mulberry w tarapatach
  • Śr., 27-03-2013 Gość
    torebki z dnia na dzień podrożały np w przypadku LILY z 690 na 775 euro , więc nic dziwnego, że ludzie się zdenerwowali i nie kupują :) rozumiem podwyższyć cenę w nowej kolekcji, ale starej to wypada
    Odpowiedz Zgłoś