Kultowe marki: orientalny Emilio Pucci

0 Komentarzy
24 Zdjęcia
Poniedziałek, 25-02-2013

Rozpoczął od kombinezonów narciarskich, skończył na jedwabnych sukniach. W międzyczasie stworzył też stroje dla stewardess oraz insygnia astronautów. Włoska marka Emilio Pucci straciła blask, choć Christian Lacroix oraz Matthew Williamson, którzy dla niej pracowali, starali się go przywrócić.

Czy skutecznie? Dziś kolekcje tego domu mody są poprawne i nawet ciekawe, wciąż też pożądane przez gwiazdy (dom mody stworzył kostiumy dla odbywającej trasę koncertową Rity Ory), ale w gronie marek LVMH przyćmiewają ją inne.

Początki marki sięgają 1947 roku. Wtedy do magazynu „Harper's Bazaar” trafiło wykonane na stoku w szwajcarskim Zermatt zdjęcie kombinezonu narciarskiego. Emilio Pucci, politolog z wykształcenia oraz zwolennik faszystowskiego reżimu we Włoszech, nie poprzestał na szczęście na stroju sportowym. Gdy otwierał sklep na wyspie Capri, interesowały się nim firmy nie tylko włoskie, ale i amerykańskie. Pomogło mu też grono fanek, do którego należały m.in. Marilyn Monroe i Elizabeth Taylor.

W 1949 r. Emilio Pucci stworzył linię nowoczesnych strojów kąpielowych. Później zajął się projektowaniem dodatków, bluzek oraz sukienek. Odzwierciedlały one śródziemnomorski klimat wyspy Capri. Intensywne kolory i geometryczne wzory są zresztą znakiem rozpoznawczym marki do dziś. W 1990 r. pieczę nad firmą sprawowała córka założyciela – Laudomia Pucci. 10 lat później 67 proc. udziałów sprzedała koncernowi LVMH.

Jesienią 2008 r. dyrektorem kreatywnym marki został Peter Dundas. Norweski projektant na koncie ma m.in. projekt sukni ślubnej Anji Rubik. Kreacje dla domu mody tworzy do teraz. W zapowiedzi na zbliżający się sezon wiosenno-letni wyróżniają się inspirowane chińską kulturą akcesoria: sandały z wyrzeźbionymi wężami na koturnach oraz wzorzyste kopertówki ze smoczymi głowami.

Stroje, jak zwykle głównie z jedwabiu, do portfolio marki wnoszą trochę nowego. Wpływy azjatyckie połączone z bielą, czernią i czerwienią tworzą nieco inny obraz niż zwykle: mniej barwny, ale odważny i uniwersalny zarazem.

Ubrania i akcesoria marki Emilio Pucci można kupić w sieci. Sklep internetowy dostępny jest TU

MM

Kultowe marki: orientalny Emilio Pucci

Anja Rubik w sukni ślubnej autorstwa Petera Dundasa

  • Kultowe marki: orientalny Emilio Pucci
  • Kultowe marki: orientalny Emilio Pucci
  • Kultowe marki: orientalny Emilio Pucci
  • Kultowe marki: orientalny Emilio Pucci
  • Kultowe marki: orientalny Emilio Pucci
  • Kultowe marki: orientalny Emilio Pucci
  • Kultowe marki: orientalny Emilio Pucci
  • Kultowe marki: orientalny Emilio Pucci
  • Kultowe marki: orientalny Emilio Pucci
  • Kultowe marki: orientalny Emilio Pucci
  • Kultowe marki: orientalny Emilio Pucci
  • Kultowe marki: orientalny Emilio Pucci
  • Kultowe marki: orientalny Emilio Pucci
  • Kultowe marki: orientalny Emilio Pucci
  • Kultowe marki: orientalny Emilio Pucci
  • Kultowe marki: orientalny Emilio Pucci
  • Kultowe marki: orientalny Emilio Pucci
  • Kultowe marki: orientalny Emilio Pucci
  • Kultowe marki: orientalny Emilio Pucci
  • Kultowe marki: orientalny Emilio Pucci
  • Kultowe marki: orientalny Emilio Pucci
  • Kultowe marki: orientalny Emilio Pucci
  • Kultowe marki: orientalny Emilio Pucci
  • Kultowe marki: orientalny Emilio Pucci