Kultowe marki: Chloe po sześciu dekadach

0 Komentarzy
28 Zdjęć
Niedziela, 07-10-2012

Jeżeli ktoś pod koniec września miał ochotę obejrzeć kronikę kobiecej garderoby, mógł zajrzeć na wystawę przygotowaną z okazji 60-tych urodzin marki Chloe. 28 września w Palais de Tokyo w Paryżu osobistości mody świętowały jubileusz, którego częścią była właśnie wystawa poświęcona historii marki. Tym samym Paris Fashion Week stał się nie tylko świętem mody, ale i Chloe.

Dom mody Chloe powstał w 1952 roku. Jego założycielka, urodzona w Egipcie Gaby Aghion, postawiła na prostotę, świeżość i produkcję seryjną. Wraz z pierwszymi kolekcjami powstał termin pret-a-porter.

Kiedy marka rozpoczynała działalność, rynek mody należał bowiem do twórców odzieży szytej na miarę. To sprawiło, że pokochały ją kobiety dynamiczne, ceniące delikatne tkaniny, jasne kolory i dziewczęce fasony.

Lista projektantów pracujących przez te 60 lat dla Chloe jest całkiem okazała - kolekcje tworzyli m.in. Phoebe Philo, Paulo Melim Andersson, Hannah Mc Gibbion.

W 1966 roku głównym projektantem by Karl Lagerfeld. Zdecydowanie mniej znany niż obecnie, wniósł typową dla młodych designerów świeżość i nowoczesność. Stery przekazał w 1997 roku Stelli McCartney. Nie był zadowolony ze swojej następczynii, ale to właśnie ona sprawiła, że ubrania Chloe pokochały Kate Moss, Cameron Diaz i Madonna.

Od 2011 roku dyrektorem kreatywnym marki jest Claire Waight Keller, która przed objęciem tego stanowiska projektowała dla marki Pringle. Do tej pory zdaje sobie radzić i z sukcesem realizować wizję romantycznej i bardzo kobiecej Chloe. Od 1985 roku właścicielem domu mody jest Richemont Group. Siedziba znajduje się w Paryżu.

Kultowym modelem marki Chloe jest torebka Paddington, uwielbiana m.in. przez Jennifer Lopez, Megan Fox, Siennę Miller i Lindsay Lohan. Dom mody zajmuje się także kosmetykami czy takimi akcesoriami, jak paski i okulary. Okulary produkowane są głównie we Włoszech, ale ciężko przypisać temu krajowi całą produkcję rzeczy Chloe. Jest ona bowiem rozłożona na kilka państw - Francję, Rumunię, Węgry, Hiszpanię.

Kolekcje Chloe, których twarzą wielokrotnie była Anja Rubik, dostępne są w warszawskim domu handlowym Wolf Bracka oraz TU

www.chloe.com

Zakupy:

Żakiet w pepitkę, cena ok. 4760 zł, dostępny TU
Czerwone botki z ćwiekami, cena ok. 3700 zł, dostępne TU
Biała skórzana torebka, cena ok. 5750 zł, dostępna TU
Spodnie w kratę, cena ok. 3080 zł, dostępne TU
Błękitny pasek, cena ok. 1800 zł, dostępny TU
Czarne loafersy, cena ok. 2500 zł, dostępne TU
Bluzka ozdobiona pikowanym wzorem, cena ok. 3130 zł, dostępna TU
Kardigan w paski, cena ok. 5000 zł, dostępny TU

MM