Ceny wzrosną od pierwszego lipca, o około 8 procent. Wszyscy, którzy po torebkę Louis Vuitton wybierają się do otworzonego niedawno salonu w Warszawie, mogą jednak odetchnąć z ulgą, podwyżka dotyczy japońskiego rynku.
To kolejna zmiana cen francuskiej marki w ciągu ostatnich miesięcy. W lutym ceny podniesiono o około 12 procent. Nowe metki pojawią się na torebkach, portfelach i skórzanych akcesoriach. Władze Louis Vuitton podwyżkę tłumaczą rosnącą ceną materiałów oraz słabą pozycją jena w stosunku do euro.
Nie bez znaczenia jest również nowa polityka firmy, która próbuje zachować prestiż i odbudować naruszoną nieco ekskluzywność oferty. Torebki Louis Vuitton są najczęściej podrabianym towarem luksusowym na świecie. Dzięki globalnej ekspansji marki słynny i pożądany monogram stał się łatwo dostępny, co ostatecznie negatywnie wpłynęło na wizerunek firmy. Nowe ceny, redukcja ilości salonów oraz większa kontrola i rozwój tych już istniejących mają przywrócić słynnym dwóm literom dawną świetność.
AW