Jedna z najpopularniejszych marek ubrań, Zara, której właścicielem jest hiszpański koncern Inditex, otworzy sklep internetowy.
Jest to część projektu mającego zmaksymalizować zyski i przyciągnąć klientów. Inne marki koncernu (Pull and Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho i Uterqüe) nie są oferowane w internecine, wyjątkiem są produkty Zara Home.
Sklep rozpocznie sprzedaż od kolekcji jesienno – zimowej na rok 2010. Sklep będzie na początku oferował wysyłkę do klientów w Hiszpanii, Niemczech, Włoszech, Portugalii i Wielkiej Brytanii.
Inditex zanotował w pierwszej połowie roku spadki zysków ze sprzedaży, osiągając wynik 375 mln euro, co jednak jest wynikiem lepszym niż obliczane przez analityków 355 mln euro. Tak dobre wyniki uzyskano dzięki szybkiemu wzrostowi sprzedaży na rynkach azjatyckich, co pozwoliło zredukować straty z krajów europejskich, będących obecnie w trakcie recesji. Azja, a szczególnie Chiny, odpowiadają za ponad 12 procent obrotów Inditeksu w lipcu, w porównaniu z nieco ponad 10 procent w zeszłym roku. Udział Hiszpanii w wynikach sprzedaży spadł o 3 procent do poziomu 31.9 procenta.
Źródło: Financial Times
MWW