Mimo kryzysu i wahań gospodarki, najsilniejsze marki zwiększyły swoją wartość. Takie podsumowanie przyniósł doroczny raport BrandZ Top 100 realizowany przez firmę Millward Brown należącą do WPP.
W branży luksusowej na szczycie znalazł się Louis Vuitton. Francuski dom mody wart jest 25,9 miliardów dolarów, co w porównaniu z ubiegłym rokiem stanowi 7-procentowy wzrost. Pierwsza dziesiątka to jeszcze dwie inne marki należące do koncernu LVMH. Ósme miejsce należy do Hennessy (4,6 miliarda dolarów) a dziewiąte do Moët & Chandon (4,2 miliarda dolarów).
Złota trójka to, oprócz LV: Hermes (19,1 miliarda dolarów) oraz Rolex (7,1 miliarda dolarów). W pierwszej dziesiątce znalazły się także Chanel (czwarte miejsce / 6,68 miliardów dolarów), Gucci (piąte miejsce / 6,42 miliardów dolarów), Prada (szóste miejsce / 5,7 miliardów dolarów), Cartier (siódme miejsce, 4,8 miliardów dolarów) oraz Burberry (dziesiąte miejsce / 4 miliardy dolarów).
Większości z tych topowych marek nie ma niestety oficjalnych butików ani bezpośrednich przedstawicielstw w Polsce. Bezpośrednio dostępne są u nas jedynie Burberry, Gucci, Hennessy, Moët & Chandon.
EM