Bezrobotny roku

0 Komentarzy
18 Zdjęć
Środa, 26-09-2012

Benetton prezentuje kolejną odważną kampanię. Po całujących się przywódcach świata przyszedł czas na młodych bezrobotnych. 

Kampania nosi tytuł „Unemployee of the year” i stylistycznie nawiązuje do popularnych konkursów na „pracownika roku”. Z tą różnicą, że Benetton zamiast prezentować poważne portrety współczesnych przodowników pracy, pokazuje młodych bezrobotnych. Pochodzą z różnych krajów, wszyscy są elegancko ubrani, wykształceni, ambitni i przed trzydziestką. Usilnie i bezskutecznie szukają pracy. Każde zdjęcie opatrzono krótką informację o jego bohaterze: imieniem, wiekiem, krajem pochodzenia i nazwą poszukiwanego stanowiska pracy.

Serię zdjęć Benetton uzupełnił notką, w której informuje, że 1 z prawie 100 milionów ludzi poniżej 30 roku życia szuka pracy. Kampania nie jest jedynie komentarzem do aktualnej trudnej sytuacji na rynku pracy. Projekt jest społeczny i marka zachęca do wzięcia w nim udziału. Galerię „bezrobotnych roku” można powiększać. Do 14 października osoby, które nie mają pracy i nie skończyły jeszcze 30 lat mogą wysłać do Benettona swoje zgłoszenie i wziąć udział w nietypowym konkursie. Należy przedstawić autorski projekt, który wspiera lokalną społeczność i w swoich założeniach koresponduje z filozofią odpowiedzialnej za kampanie Benettona Fundacji UNHATE.  100 zwycięskich projektów otrzyma wsparcie w wysokości 5000 euro.

Razem z sesją zdjęciową, Benetton prezentuje krótki film o „Bezrobotnych roku”.

[wrzuta]

AW