Zapachy rządzą handlem

4 Komentarze
4 Zdjęcia
Czwartek, 06-12-2012

Zazwyczaj poddajemy się im nieświadomie, sądząc, że ładny zapach w sklepie to po prostu element jego atmosfery a nie strategii marketingowej. Jest jednak odwrotnie, ponieważ aromaty to kolejny element mający skutecznie wesprzeć sprzedaż.

Przed  świętami w sklepach i centrach handlowych można poczuć m.in. zapach sosny, cynamonu czy świeżo upieczone ciasteczka. Naukowcy z Washington State University College of Business udowodnili, że wprawiają one klientów w zakupowy nastrój.

Ta sama ekipa badawcza we współpracy ze Switzerland University of St. Gallen przeprowadziła też inny eksperyment. Wybrali dwa zapachy: pomarańczowy i bardziej złożony pomarańczowo-bazyliowy z dodatkiem zielonej herbaty. Zastosowali je w sklepach z artykułami do dekoracji wnętrz. Zapachy unosiły się w powietrzu przez 18 dni.

1/4 klientów, którzy robili zakupy przy prostym aromacie pomarańczowym wydała o 20 proc. więcej pieniędzy niż inni. Naukowcy doszli do wniosku, że im mniej skomplikowany aromat, tym mózg pozwala nam skupić całą uwagę na zakupach.

EM

  • Czw., 06-12-2012 krystyn
    Dzieki za temat . idę na spokanie z klientem biorę ze sobą kg pomaranczy moze kupi nasz wyrób. Będzie premia ,ze hej . dzisiaj Mikołaja wór prezentów wszystkim.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Czw., 06-12-2012 krejzolka
    Powodzenia.
    Zgodzę się tam gdzie jest przyjemny zapach zdarza mi się zostać o wiele dłużej.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Pt., 07-12-2012 Greta
    ZApach to podstawa zyciowych decyzji. Nie znoszę siłowni gabinetów, autobusow , taksówek wszedzie fetor . sklepy ładnie pachnące TAK
    Odpowiedz Zgłoś
  • Wt., 01-01-2013 Gość
    Zapachy rZadza nie tylko handlem.
    Odpowiedz Zgłoś