Zakaz testowania kosmetyków na zwierzętach – to już pewne

34 Komentarze
6 Zdjęć
Sobota, 02-02-2013

Ponad 20 lat kampanii wreszcie przyniosło skutek – 11 marca 2013 roku Unia Europejska ma ogłosić zakaz testowania kosmetyków na zwierzętach (dowiedz się które firmy wciąż testują!), a co za tym idzie także import i sprzedaż takich produktów.

Zakaz dotyczy wszystkich rodzajów kosmetyków, od mydeł, poprzez kosmetyki kolorowe, na pastach do zębów kończąc. Jedną z marek, która od lat lobbowała za wprowadzeniem takiego przepisu była The Body Shop. Dzień 11 marca będzie świętować więc wraz z organizacją Cruelty Free International, przygotowując różne imprezy i pamiątki na cześć sukcesu. Jest to także sygnał poparcia dla piękna wolnego od okrucieństwa, wysyłany w kierunku krajów takich jak Chiny, które wciąż wymagają testowania kosmetyków na zwierzętach.

Michelle Thew, Executive Chief z Cruelty Free International, powiedział: "To jest naprawdę historyczne wydarzenie i kulminacja ponad 20 lat kampanii. Teraz zastosujemy naszą determinację i wizję na arenie międzynarodowej w celu zapewnienia, że reszta świata również wprowadzi taki zakaz” .

Wprowadzenie zakazu planowane było już na rok 2009, jednak zostało odłożone by umożliwić firmom kosmetycznym dostosowanie nowych procedur testów. Jednakże komisarz ds. zdrowia i polityki konsumenckiej, Tonio Borg, potwierdził w niedawnym liście, że zakaz powinien zostać wdrożony jak najszybciej: "Uważam, że zakaz powinien wejść w życie w marcu 2013, tuż po podjęciu decyzji przez Parlament i Europejski. Nie jest planowane odroczenie lub odstępstwo od zakazu. Ta decyzja oznacza również, że musimy zwiększyć nasze wysiłki w rozwoju, zatwierdzaniu i przyjmowaniu metod alternatywnych oraz międzynarodowego uznania tych metod".


Źródło: PRnewswire

AG

Zakaz testowania kosmetyków na zwierzętach – to już pewne

Zakaz testowania kosmetyków na zwierzętach

  • Zakaz testowania kosmetyków na zwierzętach – to już pewne
  • Zakaz testowania kosmetyków na zwierzętach – to już pewne
  • Zakaz testowania kosmetyków na zwierzętach – to już pewne
  • Zakaz testowania kosmetyków na zwierzętach – to już pewne
  • Zakaz testowania kosmetyków na zwierzętach – to już pewne
  • Zakaz testowania kosmetyków na zwierzętach – to już pewne
  • Sob., 02-02-2013 pseudonim
    Ciekaw jestem o jakiej alternatywie mowa. Na podstawie budowy stosowanych związków można tylko przewidzieć ew. działanie. Swoją drogą, czy to nie dziwne, że komisarz ds. zdrowia i pk jest za rozwiązaniem mniej zdrowym dla konsumenta? Jego stanowisko w tej sprawie powinno być odmienne od stanowiska etyków.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Sob., 02-02-2013 Gość
    pseudonim (Sob., 02-02-2013) napisał:

    Ciekaw jestem o jakiej alternatywie mowa. Na podstawie budowy stosowanych związków można tylko przewidzieć ew. działanie. Swoją drogą, czy to nie dziwne, że komisarz ds. zdrowia i pk jest za rozwiązaniem mniej zdrowym dla konsumenta? Jego stanowisko w tej sprawie powinno być odmienne od stanowiska etyków.

    zakaz testów na zwierzętach jest mniej zdrowym rozwiązaniem dla konsumenta? Chyba sobie żarty robisz.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Sob., 02-02-2013 Zoś
    Super, jak najbardziej popieram i cieszę się, że wreszcie taki przepis się pojawił. Ciekawa jestem jak poradzą sobie z tym firmy kosmetyczne, bo takie giganty jak L'oreal czy produkty Dove są testowane.... hmm, trzeba się przyglądać tej sprawie.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Sob., 02-02-2013 Gość
    Gość (Sob., 02-02-2013) napisał:

    pseudonim (Sob., 02-02-2013) napisał:

    Ciekaw jestem o jakiej alternatywie mowa. Na podstawie budowy stosowanych związków można tylko przewidzieć ew. działanie. Swoją drogą, czy to nie dziwne, że komisarz ds. zdrowia i pk jest za rozwiązaniem mniej zdrowym dla konsumenta? Jego stanowisko w tej sprawie powinno być odmienne od stanowiska etyków.

    zakaz testów na zwierzętach jest mniej zdrowym rozwiązaniem dla konsumenta? Chyba sobie żarty robisz.


    no lepiej zeby na ludziach testowano. później grzybice, rak i inne powikłania, za które wszyscy podatnicy bedą musieli płacić. wiem ze to okrutne, ale powinno się wybierać rozwiązania, które przynoszą jak najmniej szkód, zwłaszcza LUDZIOM!
    Odpowiedz Zgłoś
  • Sob., 02-02-2013 Gość
    no lepiej zeby na ludziach testowano. później grzybice, rak i inne powikłania, za które wszyscy podatnicy bedą musieli płacić. wiem ze to okrutne, ale powinno się wybierać rozwiązania, które przynoszą jak najmniej szkód, zwłaszcza LUDZIOM!

    Ale ludzie i zwierzęta to nie to samo. To co szkodzi człowiekowi może być nieszkodliwe dla zwierząt i na odwrót. Są inne sposoby testowania i jak widać można tak robić żeby nie szkodzić zwierzętom, bo nie wszystkie kosmetyki są testowane. Jak widać są duże, popularne i bardzo dobre marki, które unikają tego typu rozwiązań i dobrze sobie radzą i nie są szkodliwe.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Sob., 02-02-2013 Gość
    pseudonim (Sob., 02-02-2013) napisał:

    Ciekaw jestem o jakiej alternatywie mowa. Na podstawie budowy stosowanych związków można tylko przewidzieć ew. działanie. Swoją drogą, czy to nie dziwne, że komisarz ds. zdrowia i pk jest za rozwiązaniem mniej zdrowym dla konsumenta? Jego stanowisko w tej sprawie powinno być odmienne od stanowiska etyków.


    Ludzie ale jesteście slepi i zapatrzeni w siebie ! Juz dość wiedzy posiedliśmy dzięki testowaniu na zwierzętach, czas ograniczyć ich cierpienie i zacząć zyć zgodnie z naturą.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Sob., 02-02-2013 Paula
    Gość (Sob., 02-02-2013) napisał:

    pseudonim (Sob., 02-02-2013) napisał:

    Ciekaw jestem o jakiej alternatywie mowa. Na podstawie budowy stosowanych związków można tylko przewidzieć ew. działanie. Swoją drogą, czy to nie dziwne, że komisarz ds. zdrowia i pk jest za rozwiązaniem mniej zdrowym dla konsumenta? Jego stanowisko w tej sprawie powinno być odmienne od stanowiska etyków.



    Ludzie ale jesteście slepi i zapatrzeni w siebie ! Juz dość wiedzy posiedliśmy dzięki testowaniu na zwierzętach, czas ograniczyć ich cierpienie i zacząć zyć zgodnie z naturą.



    dokładnie ! zgadzam się z drugim komentarzem. Autorze pierwszego : jesteś niesamowitym egoistą i powinni na Tobie testować kremy do opalania którymi latem smarujesz swoje obrzydliwe cielsko i każdego kto propaguje takie chore, debilne opinie jak Twoja żebyście pustaki zobaczyli co to znaczy !
    Odpowiedz Zgłoś
  • Sob., 02-02-2013 Gość
    pseudonim (Sob., 02-02-2013) napisał:

    Ciekaw jestem o jakiej alternatywie mowa. Na podstawie budowy stosowanych związków można tylko przewidzieć ew. działanie. Swoją drogą, czy to nie dziwne, że komisarz ds. zdrowia i pk jest za rozwiązaniem mniej zdrowym dla konsumenta? Jego stanowisko w tej sprawie powinno być odmienne od stanowiska etyków.




    ty chory kapucynie, idź się lecz, albo najlepiej zgłoś się na ochotnika do testowania kosmetyków do depilacji i opalania. tylko do tego się nadajesz odmóżdżony frajerze
    Odpowiedz Zgłoś
  • Sob., 02-02-2013 pseudonim
    ą. [/author]

    dokładnie ! zgadzam się z drugim komentarzem. Autorze pierwszego : jesteś niesamowitym egoistą i powinni na Tobie testować kremy do opalania którymi latem smarujesz swoje obrzydliwe cielsko i każdego kto propaguje takie chore, debilne opinie jak Twoja żebyście pustaki zobaczyli co to znaczy ![/author]
    Paulo, ja mojej opinii w tym temacie nie zamieściłem! Pokazałem tylko to, że są różne punkty widzenia tej sprawy i zajęcie biegunowego stanowiska nie jest takie proste. Rozumiem, że zwierzęta budzą w Was pozytywne emocje i krzywdzenie ich (chociaż w laboratorium nie zawsze dzieje się im krzywda!) powoduje oburzenie. Dlatego nie obrażam się o Wasze pomysły abym posłał się na badania ;) Chociaż w traktowaniu ludzi lekami, za ich zgodą i wynagrodzeniem oczywiście, można szukać alternatywy.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Sob., 02-02-2013 pseudonim
    Ludzie ale jesteście slepi i zapatrzeni w siebie ! Juz dość wiedzy posiedliśmy dzięki testowaniu na zwierzętach, czas ograniczyć ich cierpienie i zacząć zyć zgodnie z naturą. [/author]
    Na dzisiejszym poziomie nauki, dalszy jej rozwój jest nierozerwalnie związany z testami na zwierzętach lub ludziach. Tak będzie dopóki nie będziemy w stanie wyhodować poszczególnych tkanek i to na nich przeprowadzać badania. Chociaż wtedy pozbawimy się korelacji pomiędzy różnymi częściami ciała
    Odpowiedz Zgłoś
1 2 3 4