W restauracji design równie ważny jak jedzenie

4 Komentarze
10 Zdjęć
Środa, 21-11-2012

Wizyta w restauracji nie zaczyna się ani nie kończy posiłkiem. Od samego złożenia zamówienia do podania potrawy przez kelnera mija trochę czasu. Ten czas, jak i konsumpcji czy późniejszych rozmów, z pewnością przyjemniej jest spędzić w pomieszczeniu urządzonym zgodnie ze spójną wizją dobrego projektanta wnętrz niż o byle jakim wystroju.

Jak twierdzi architekt David Rockwell, który zadbał o projekt dla Kodak Theatre, hotelu Cosmopolitan of Las Vegas czy lokali gastronomicznych sieci Nobu, design w restauracji ma takie samo znaczenie jak dobre jedzenie. Klienci, widać, większą uwagę przywiązują do otoczenia, nie skupiając się jedynie na tym, co otrzymują na talerzu.

Wystrój restauracji to coś więcej niż kolory ścian i podłogi. Istotne są krzesła, które powinny być dobrane według rodzaju lokalu. Inne nadają się do takiego, do którego przychodzi się na niecałą godzinę, inne do restauracji, w której spędza się trzy godziny. Na odbiór atmosfery duży wpływ ma oświetlenie. Zbyt ciemny lokal nie nadaje się np. do dwugodzinnego spotkania biznesowego.

Zdaniem Davida Rockwella restauracja jest podobna do teatru, odbieranego jako serię wrażeń. Podstawą jest zadbać o dobre pierwsze wrażenie, a pobyt klienta w lokalu traktować jako proces. Odpowiedni wystrój wpływa na tempo pracy kelnerów, szybkość spożywania posiłków, poczucie komfortu gości.

Dobry design w restauracji jest w interesie jego menadżerów i właścicieli. Zadowolony klient doceni nie tylko kelnera, ale i relaks w przyjemnie urządzonym pomieszczeniu. W efekcie zostawi wyższy napiwek, a do lokalu powróci z przyjemnością, i to w niedługim czasie .

MM