Dom mody Valentino rusza na podbój męskiej mody. Uwielbiana przez gwiazdy, luksusowa włoska marka od lat słynie z bardzo kobiecych i szykownych kreacji, których powszechnie rozpoznawalnym symbolem stała się kultowa czerwona suknia.
Marka będąca synonimem kobiecości zamierza wkroczyć również na obszar mody męskiej i planuje zrobić to zdecydowanie i na poważnie. Mimo iż Valentino regularnie przygotowuje męskie kolekcje, oferta ta pozostawała w cieniu linii damskiej. Władze firmy postanowiły zmienić ten stan rzeczy i zainwestować w męskie wydanie Valentino.
Jednym z najważniejszych punktów nowej, męskiej strategii jest otwarcie pierwszego w Europie butiku dedykowanego wyłącznie modzie męskiej. Sklep powstaje w Paryżu, kolejne znajdą się w Londynie i Mediolanie. Poza ekskluzywną ofertą autorstwa głównych projektantów Valentino: Marii Grazia Chiuri i Pierpaolo Piccioli, butiki mają również zachwycać wnętrzem. Organizację przestrzeni powierzono znanemu brytyjskiemu architektowi Davidowi Chipperfield.
Rozwój i nowe inwestycje związane są niewątpliwie z zapleczem finansowym jakim dysponuje Mayhoola for Investments, katarska firma, która w lipcu zeszłego roku kupiła Valentino Fashion Group.
Poniżej prezentujemy kolekcję Valentino na sezon jesień-zima 2013/2014. Po paradzie mężczyzn w koronkach i falbankach, Valentino przywraca równowagę, serwując solidną dawkę perfekcyjnie skrojonych garniturów, trenczy i starą, sprawdzoną, angielską kratę.
AW