Znane marki ze świata mody prześcigają się w projektowaniu designerskich rowerów. Czyżby to chęć wpisania się w ekologiczny i zdrowy tryb życia? Nic z tych rzeczy. Rower, w przeciwieństwie do samochodu jest tani i łatwy w produkcji oraz personalizacji zgodnej z potrzebami i estetyką danej marki. W efekcie powstaje jeżdżąca reklama, wizytówka firmy na kółkach.
Oto wybrane pięć najciekawszych projektów:
Missoni
Kolorowy rower w stylu prawdziwego oldschoolu. Jako pierwsza zaprezentowała się na nim Jessica Alba. Kosztuje $399, czyli 1 200 zł.
Chanel
O tym rowerze już pisaliśmy, kiedy wchodził na rynek w 2008 roku. Luksusowa czarna wersja z ośmioma przerzutkami i skórzanymi torebkami pod siodełkiem i przy bagażniku.
Cena 17,000 usd, czyli około 51 000 zł
Gucci
Limitowana edycja wypuszczona na rynek z okazji Olimpiady w Pekinie. Damka w pięknej czerwieni.
Cena: $3 420, czyli około 10 300 zł
Chrome Hearts x Cervelo
Luksusowa amerykańska marka Chrome Hearts (Chromowane Serca) stworzyła ten model wspólnie z producentem rowerów Cervelo. Projekt został obrandowany w najbardziej oczywisty sposób, czyli gdzie było można wygrawerowano lub inkrustowano kryształami serca.
Cena: $60 000, czyli 180 000 zł
Fendi
Przedziwny model, łączący w sobie luksus i elegancję, choć niekoniecznie ducha sportowego. Futerka na siodełku i bocznych torbach, kremowo-różowy bidon i kuferek na lunch przy kierownicy. Idealny na piknik w pałacowych ogrodach.
Cena: 9,5 tys. usd, czyli około 28 500 zł.
AWP