Tatuaże jako nośnik reklamy. Potęga skinvertisingu rośnie

3 Komentarze
16 Zdjęć
Poniedziałek, 24-06-2013

Lata temu w gronie dzieci i młodzieży królowały tatuaże zmywalne oraz wykonywane z henny. Tatuaże trwałe zarezerwowane były raczej dla buntowników lub po prostu osób nieprzejmujących się opinią innych. Dzisiaj są o wiele powszechniejsze i traktowane nie tylko jako sposób na wyrażenie siebie, a wręcz jako narzędzie marketingowe.

Początki skinvertisingu, czyli zjawiska sprowadzającego się do umieszczania reklam na skórze, sięgają co najmniej 2003 roku. Wówczas na wytatuowaniu na głowie logo reklamowanej firmy Jim Nelson zarobił siedem tysięcy dolarów. Od tamtej pory on i jemu podobni określani są mianem żywych słupów ogłoszeniowych.

Jednym z takich chodzących billboardów jest Billy Gibby, który marzenia o karierze boksera porzucił na rzecz skinvertisingu. Na jego ciele, m.in. na klatce piersiowej i twarzy, powstało ponad 30 tatuaży. Na czole i policzkach pojawiły się adresy stron porno. Jego przykład jest jednak tylko jednym z wielu przypadków wykorzystania tatuażu jako narzędzia marketingowego.

W ostatnim czasie siłę tatuaży dostrzegły także duże marki, uruchamiające tymczasowe studia tatuażu. Najświeższym przykładem jest mobilne studio tatuażu Reebok Free Ride, zorganizowane przez markę Reebok w celu wykonywania grafiki w zamian za możliwość nagrania i wykorzystania filmu przedstawiającego "inspirujące historie, sprawiające, że żyjemy z ogniem".

Wcześniej na podobny pomysł, w związku z popularnością serialu "Gra o tron", wpadła stacja HBO. Na tymczasowe studia tatuażu zdecydowały się też marki Red Bull i Asos. Tym samym trwały tatuaż coraz częściej określany jest jako narzędzie marketingowe, zastępujące popularne kiedyś promocyjne t-shirty.

Jak podał ostatnio portal Deal News, wytatuowanie na swoim ciele logotypu może być źródłem rabatów na całe życie. Jeśli sklep, którego logo pojawiło się na naszym ciele, nie zbankrutuje - tatuaż może przynieść pewne oszczędności. Pewna nowojorska firma z branży nieruchomości zaproponowała pracownikom 15 proc. podwyżki w zamian za logo na ciele. Przystało na to ponad 40 zatrudnionych.

Nowa moda w marketingu prowadzi do komercjalizacji tatuaży i pokazuje, że nowe formy reklamy zewnętrznej mogą wyprzeć z miast szpecące billboardy. Markom może przynieść jednak więcej szkody niż pożytku. Dowodzi tego rockowy wokalista John Reis, który swojego czasu zapowiedział, że tatuaż z logo zespołu będzie traktowany jako bezpłatna wejściówka na jego wszystkie występy. Poskutkowało to słabą sprzedażą biletów.

Czytaj też: Nowa moda - tatuaże dla psów
Czytaj też: Tatuaże 3D po rekonstrukcji piersi

MM

Tatuaże jako nośnik reklamy. Potęga skinvertisingu rośnie

Tatuaże jako narzędzie marketingowe. Potęga skinvertisingu rośnie

  • Tatuaże jako nośnik reklamy. Potęga skinvertisingu rośnie
  • Tatuaże jako nośnik reklamy. Potęga skinvertisingu rośnie
  • Tatuaże jako nośnik reklamy. Potęga skinvertisingu rośnie
  • Tatuaże jako nośnik reklamy. Potęga skinvertisingu rośnie
  • Tatuaże jako nośnik reklamy. Potęga skinvertisingu rośnie
  • Tatuaże jako nośnik reklamy. Potęga skinvertisingu rośnie
  • Tatuaże jako nośnik reklamy. Potęga skinvertisingu rośnie
  • Tatuaże jako nośnik reklamy. Potęga skinvertisingu rośnie
  • Tatuaże jako nośnik reklamy. Potęga skinvertisingu rośnie
  • Tatuaże jako nośnik reklamy. Potęga skinvertisingu rośnie
  • Tatuaże jako nośnik reklamy. Potęga skinvertisingu rośnie
  • Tatuaże jako nośnik reklamy. Potęga skinvertisingu rośnie
  • Tatuaże jako nośnik reklamy. Potęga skinvertisingu rośnie
  • Tatuaże jako nośnik reklamy. Potęga skinvertisingu rośnie
  • Tatuaże jako nośnik reklamy. Potęga skinvertisingu rośnie
  • Tatuaże jako nośnik reklamy. Potęga skinvertisingu rośnie
  • Pn., 24-06-2013 Gość
    te fotki twarzy z tatuażami mówią same za siebie:(
    Odpowiedz Zgłoś
  • Pn., 24-06-2013 gosc
    Licencjonowany Dom Maklerski

    zarejestruj się za darmo i pomnażaj wirtualne 100.000 zł!
    handluj przez tydzień i osiągnij najwyższą stopę zwrotu
    zagraj o tablet CityTab Vision 10"
    Rejestracja: http://iwchi.ebrokerpartner.pl/…
    Odpowiedz Zgłoś
  • Pn., 24-06-2013 Zal
    Jakim to trzeba byc idiota
    Odpowiedz Zgłoś
  • Czw., 18-07-2013 gosc
    brak słów na ludzką głupotę! oszpecać się na całe życie dla rabatu w sklepie-bezsensu
    Odpowiedz Zgłoś