Świat mody i kolorowych magazynów ma olbrzymi wpływ na nastolatki, szczególnie na to, jak postrzegają siebie przez pryzmat nieskazitelnego, i często przekłamanego wizerunku modelek.
By uświadomić młodzieży mechanizm tworzenia takiego obrazu, największe nazwiska ze świata mody, w tym naczelna brytyjskiego magazynu Vogue – Alexandra Shulman, postanowiły nakręcić dokument, pokazujący w jaki sposób zdjęcia w magazynach oszukują i manipulują naszym sposobem patrzenia na kobiece ciało.
Jednak głównym celem projektu jest promowanie zdrowego wyglądu i odpowiednich nawyków odżywiana wśród brytyjskich nastolatków. „Film będzie pokazywać różnicę między rzeczywistością a modą oraz w jaki sposób jej obraz jest konstruowany” – zapowiedziała Shulman.
Stworzenie filmu zbiegło się w czasie z pojawieniem się na rynku brytyjskim, nowego magazynu Condé Nast – Miss Vogue, który adresowany jest właśnie do nastolatek, dlatego wydawcy zależy na uczciwości wobec młodych i podatnych na sugestie czytelniczek.
Liczymy na to, że film, będący jednocześnie sprytnym zabiegiem marketingowym, przyniesie obu stronom wiele korzyści.
Zanim film trafi do dystrybucji, zobaczcie zdjęcia prezentujące modelki i gwiazdy na okładkach, przed i po obróbce graficznej. Zaskoczeni?
Zobacz także: O tym jak Vogue łamie własne zakazy
Zobacz także: Kolejna pakt o ochronie modelek
MB