Spełniamy marzenia w kwestii butów. Wywiad z projektantkami Loft37.pl

9 Komentarzy
6 Zdjęć
Środa, 15-05-2013

O butach Polaków, fantazji Polek i personalizowanej modzie opowiadają Paulina Ada Kalińska i Joanna Trepka, projektantki i właścicielki Loft37.pl.

Czy Polacy noszą solidne buty?

To różnie bywa. Jest spora grupa klientów, która docenia jakość. Ale z drugiej strony świetnie prosperują sieciówki obuwnicze, których jakość pozostawia wiele do życzenia. Jednak świadomość społeczna wydaje się rosnąć. W przypadku butów trzeba zdać sobie sprawę, że ich jakość wpływa nie tylko na trwałość, ale także na zdrowie stóp. Źle wyprofilowane buty i sztuczne materiały mogą być powodem zwyrodnień, bądź chorób stóp. 

Istniejecie zaledwie od dwóch lat, a już jesteście jedną z najpopularniejszych marek na polskim rynku obuwniczym. Skąd wziął się pomysł na Loft37.pl?

Tak naprawdę pomysł wziął się z naszych niezaspokojonych potrzeb. Dotychczas na rynku dostępne były z jednej strony doskonałe jakościowo i ciekawe wzorniczo buty markowe w bardzo wysokich cenach, a z drugiej tanie i byle jakie buty głównie z popularnych sieciówek. Trudno było kupić dobrze wyprofilowane, wygodne buty z naturalnej skóry w rozsądnej cenie, nie mówiąc już o jakimś konkretnym kolorze. My dajemy taką możliwość. Buty produkujemy tylko z naturalnych skór. Do wyboru mamy ponad setkę ich kolorów i faktur. Klient wybiera bazowy model buta i sam decyduje w jakiej skórze chce go kupić. Do letniej sukienki potrzebujemy żółtych szpilek – bardzo proszę - u nas jest kilka odcieni tego koloru. Loft37.pl spełnia marzenia klientów w kwestii butów. 

Kim jest klient Loft37.pl?

To świadoma swojej wartości kobieta, która lubi rzeczy oryginalne i nietuzinkowe. Kocha modę i lubi się nią bawić. Jest także odważna i nie boi się wyrażać siebie poprzez ubiór. Oczywiście wśród naszych klientów są także mężczyźni. Jednak oni stanowią zdecydowanie mniejszy procent. Polscy panowie nie mają jeszcze takiej fantazji w kwestii butów. Wśród panów króluje klasyka i stonowana kolorystyka. 

Co dla projektantek Loft37.pl oznacza słowo luksus?

Dla nas chyba największym luksusem jest odpoczynek. Jesteśmy pochłonięte pracą, więc stale cierpimy na brak czasu. Zawsze sobie obiecujemy, że jak tylko wprowadzimy nową kolekcję odpoczniemy, pojedziemy na wakacje. Ale potem realizujemy kolejne pomysły i znowu ten sam schemat. Dlatego wakacje i beztroskie lenistwo to luksus. 

W czasach kryzysu wielbicielki ekskluzywnej mody poszły na interesujący kompromis: nadal kolekcjonują wysokiej jakości dodatki, buty i torebki, ale bez problemu zestawiają je z tanimi ubraniami z sieciówek. Co sądzicie o takim podejściu?

To rozsądne podejście. Moda tak szybko się zmienia, że nie warto inwestować w bardzo drogie ciuchy. Lepiej postawić na klasykę, która zawsze będzie na czasie, bądź właśnie na efektowne dodatki, które mogą nam „zrobić” stylizację. 

Zmieniło się również myślenie o modzie. Wyraziste logo zeszło na dalszy plan, palmę pierwszeństwa zostawiając jakości. Czy klientki Loft37.pl zwracają uwagę na wykonanie butów? Czy interesuje ich gdzie powstała kolekcja, skąd są materiały?

Oczywiście, że zwracają uwagę i wydaje się, że coraz więcej klientów docenia jakość materiałów i solidność wykonania. 

Czy Polacy cenią sobie modę „made in Poland”?

Jak najbardziej. Ubrania od polskich projektantów wyróżniają się dobrą jakością i ciekawym wzornictwem. Poza tym produkowane są w małych ilościach, co daje nam 100-procentową pewność, że na ulicy nie będziemy klonami manekinów z sieciówek. 

W kolekcji sporo jest wzorniczej „ekstrawagancji”. Mam wrażenie, że z każdą kolejną kolekcją jest coraz ciekawiej, oryginalniej i często odważniej. Jak Polki zapatrują się neonowe zdobienia, serca w kratkę, urocze, wielkie kokardy i bajkowe niekiedy zestawy kolorystyczne? Ulegają Waszej fantazji czy raczej decydują się na bardziej stonowaną klasykę?

Polki mają fantazję. Czasami same się dziwimy, bo potrafią być bardzo odważne. To nas cieszy, bo od początku naszej pracy zależało nam na podkolorowaniu polskiej ulicy. Jeszcze kilka lat temu większość butów jakie widzieliśmy na ulicach było w stonowanych kolorach. Dziś jest zdecydowanie barwniej. Ciszy nas to, że także mamy swój udział w tej przemianie. 

Oferujecie wyjątkową usługę personalizowania butów. Można samemu wybrać kolory, rodzaj skóry i wykończeń. Czy klientki chętnie korzystają z tej opcji czy raczej wolą gotowy model?

W zasadzie jest pół na pół. Średnio połowa klientek decyduje się na modele proponowane przez nas. Ta druga połowa zamawia buty według swojego projektu. 

Od początku nastawiałyście się na sprzedaż online. Marka debiutowała w sieci. Nawet nazwa jest internetowa – Loft37.pl. Jakiś czas temu otworzyłyście sklep na warszawskiej Mokotowskiej. Kolejny właśnie zadebiutował w poznańskim Starym Browarze. Czy w planach są następne sklepy? Czy fakt, że rozbudowujecie sieć sprzedaży oznacza, że sprzedaż przez internet w przypadku butów się nie sprawdza i nie spełnia Waszych założeń i oczekiwań?

Rzeczywiście zaczynałyśmy od internetu, ale od początku marzyłyśmy o butikach. Rozpoczęcie sprzedaży internetowej jest stosunkowo łatwe i nie wymaga dużych inwestycji. Natomiast w kwestii butów klienci są nadal konserwatystami. Zanim kupią buty przez internet muszą je zobaczyć, dotknąć i przymierzyć. Dopiero jak przekonają się do marki kolejne zakupy są w stanie już robić prze internet. Bardzo często jest tak, że klientka przychodzi do sklepu przymierza buty, które chciałaby kupić, wraca do domu i zamówienie składa online. Nasza internetowa aplikacja do projektowania butów pozwala na przygotowanie dowolnej ilości projektów. Czasami trudno sobie wyobrazić jak but będzie wyglądał w danej kolorystyce. Gdy go zobaczymy, łatwiej podjąć decyzję.

Jakie Loft37.pl ma plany na bliższą i dalszą przyszłość?

W najbliższej przyszłości planujemy otwierać kolejne butiki w największych miastach Polski. W dalszej marzymy o butikach w Londynie, Paryżu, Mediolanie i Nowym Jorku.

Dziękuję za rozmowę.

www.loft37.pl

AW

Spełniamy marzenia w kwestii butów. Wywiad z projektantkami Loft37.pl

LOFT37.PL czyli Paulina Ada Kalińska (z lewej) i Joanna Trepka fot.Krzysztof Wyżyński

  • Spełniamy marzenia w kwestii butów. Wywiad z projektantkami Loft37.pl
  • Spełniamy marzenia w kwestii butów. Wywiad z projektantkami Loft37.pl
  • Spełniamy marzenia w kwestii butów. Wywiad z projektantkami Loft37.pl
  • Spełniamy marzenia w kwestii butów. Wywiad z projektantkami Loft37.pl
  • Spełniamy marzenia w kwestii butów. Wywiad z projektantkami Loft37.pl
  • Spełniamy marzenia w kwestii butów. Wywiad z projektantkami Loft37.pl
  • Śr., 15-05-2013 Gość
    Mam od nich 1 pare, po 3 razach nadawały sie do kosza. Jakość straszna ! Choć miałam paragon odmówiono mi przyjęcia reklamacji. Szkoda słów, szkoda kasy. Ja nigdy wiecej !
    Odpowiedz Zgłoś
  • Śr., 15-05-2013 Gość
    Gość (Śr., 15-05-2013) napisał:

    Mam od nich 1 pare, po 3 razach nadawały sie do kosza. Jakość straszna ! Choć miałam paragon odmówiono mi przyjęcia reklamacji. Szkoda słów, szkoda kasy. Ja nigdy wiecej !


    Dzięki, cenna informacja. Od jakiegoś czasu chciałam coś u nich kupić...
    Odpowiedz Zgłoś
  • Śr., 15-05-2013 Gość
    na fryzjera nie mają?
    Odpowiedz Zgłoś
  • Śr., 15-05-2013 Gość
    te buty to żart
    Odpowiedz Zgłoś
  • Śr., 15-05-2013 Gość
    Nic specjalnego, a jakość wykonania fatalna zważywszy na cenę.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Czw., 16-05-2013 Gość
    Gość (Śr., 15-05-2013) napisał:

    na fryzjera nie mają?



    Przcież mają dobre włosy. Teraz jest trend na naturalność, nie wiesz o tym...?
    Odpowiedz Zgłoś
  • Czw., 16-05-2013 Gość
    Pomysł świetny, buty ładne ale poszukałam w necie opinii o firmie i niestety - czar prysł :(
    Odpowiedz Zgłoś
  • Czw., 16-05-2013 Monika
    Nie mogę się zgodzić. Kupiłam na Mokotowskiej baleriny model Lofty. Nie miałam jeszcze tak wygodnych butów. Przede wszystkim wewnętrzna wkladka jest miekka, nie czuje się nierownosci pod stopami. Może moje przedmówczynie nie szanują butow lub nie potrafią uważnie chodzic. Zamsz jest bardzo delikatny w obsłudze.
    Gość (Śr., 15-05-2013) napisał:

    Gość (Śr., 15-05-2013) napisał:

    Mam od nich 1 pare, po 3 razach nadawały sie do kosza. Jakość straszna ! Choć miałam paragon odmówiono mi przyjęcia reklamacji. Szkoda słów, szkoda kasy. Ja nigdy wiecej !



    Dzięki, cenna informacja. Od jakiegoś czasu chciałam coś u nich kupić...

    Odpowiedz Zgłoś
  • Pn., 27-05-2013 MRJ
    Żenujący poziom wypowiedzi na forum powinien mnie nie dziwić...a jednak!
    Po pierwsze - w kartoniku od butów znajduje się ulotka, która zawiera wszystkie niezbędne informacje na temat impregnacji obuwia/nie stosujesz się nie miej pretensji do firmy, że coś jest nie tak z obuwiem!
    Po drugie nie ma drugiej takiej marki, na naszym rynku gdzie masz szanse znaleźć tak oryginalne kroje połączone z mega jakością plus kolorystyką jaką tylko zapragniesz.
    Odnośnie "na fryzjera nie mają?" - są to skromne dziewczyny, nie bywające na tzw salonach, jak większość polskich projektantów lansujących się przy chwilowo świecących gwiazdkach...
    Odpowiedz Zgłoś