Rok 2013 trwa. Czy przewidywania się sprawdzają?

1 Komentarz
4 Zdjęcia
Wtorek, 19-03-2013

Od początku roku minęły już niemal trzy miesiące. Straszenie kryzysem nie ustało ani przez chwilę. To wbrew pozorom nie spowodowało totalnego zastoju. Wiele z przewidywanych na ten rok trendów zdaje się sprawdzać, sprawiając jednocześnie, że coraz większą rolę w naszym życiu pełnią social media.

Inaczej robi się zakupy, pracuje i komunikuje ze społeczeństwem. Dlatego przypominamy osiem najciekawszych trendów, zapowiadanych przez ekonomistów pod koniec ubiegłego roku.

Wzrost personalizacji – rozwój technologii wpływ ma także na takie dziedziny, w których nie widać tego bezpośrednio. Pozwala on na personalizację wszystkiego – odzieży, telefonów komórkowych, słodyczy. Dla konsumentów ceniących własną indywidualność to sposób na wyrażenie samego siebie.

Nacisk na zdrowie – przejawem tego trendu mają być nie afery związane z funkcjonowaniem publicznej służby zdrowia, a rozwój branży wellness. I nie da się ukryć, że rozwój ten jest zauważalny. Oferta gabinetów SPA zwiększa się niemal z dnia na dzień, a poznawane w nich specyfiki coraz częściej, jako towary luksusowe, trafiają do domów.

Smartfony asystentami handlowymi – ten trend zauważalny był już w ubiegłym roku. Dziś widać, że korzysta z nich więcej konsumentów i kolejni sprzedawcy. Smartfon jako asystent wspomaga zarówno płacenie za produkty, jak i planowanie zakupów czy odkrywanie nowych towarów.

Nasilenie działalności generacji Y – na rynku pracy rośnie liczba osób reprezentujących pokolenie Y. Ludzie, którym od dziecka tłumaczono ideę recyklingu, sami zaczynają edukować konsumentów. Stąd częste podpieranie się w planach i działaniach ekologią, która w dużych korporacjach jest narzędziem wykorzystywanym przez PR-owców.

Globalizacja małych firm – nic tak jak rozwój e-commerce nie sprzyja realizacji założeń globalizacji. Niewielkie, działające na lokalnym rynku przedsiębiorstwa, dzięki internetowym platformom sprzedaży podbijają zagraniczne rynki, uczestnicząc w prawdziwej e-transformacji.

Działalność wydawnicza marek – prowadzenie gazet może i mija się z celem, ale już blogów – może przynieść wymierne korzyści. Wykorzystują to np. marki komputerowe czy odzieżowe, które tworząc własny kontent, komunikują się z otoczeniem.

Rentowność social media – ewolucja social media to dziś „oczywista oczywistość”. Sukces nowych produktów mierzony jest jednak nie tylko aktywnością, ale przede wszystkim rentownością. To powoduje, że podmioty dążą nie tylko do popularności własnych pomysłów, ale przede wszystkim ich monetyzacji.

Wzrost klasy średniej – jeden z najbardziej widocznych trendów. Wzrost liczby osób, które stać na towary luksusowe, zauważyły m.in. domy mody. To sprawia, że na rynku dóbr luksusowych konkurencja będzie jeszcze większa.

MM

Rok 2013 trwa. Czy przewidywania się sprawdzają?

Pod koniec ubiegłego roku eksperci przewidywali różne trendy. Powoli można oceniać, czy się nie mylili

  • Rok 2013 trwa. Czy przewidywania się sprawdzają?
  • Rok 2013 trwa. Czy przewidywania się sprawdzają?
  • Rok 2013 trwa. Czy przewidywania się sprawdzają?
  • Rok 2013 trwa. Czy przewidywania się sprawdzają?