Reklama z Dakotą Fanning zakazana

1 Komentarz
2 Zdjęcia
Piątek, 18-11-2011

W branży reklamowej i w świecie mody znowu zawrzało. Kilka miesięcy temu pisaliśmy o zbytnim retuszowaniu zdjęć reklamowych. Dzisiaj będzie o przesadnej i dwuznacznej grze erotyzmem z dzieckiem w roli głównej. 

Chodzi o dziecko 17-letnie i powszechnie znane – Dakotę Fanning - i reklamę zapachu „Oh, Lola!” Marca Jacobsa. Autor kompozycji mówi o niej, że jest zmysłowa. „Oh, Lola!” ma w sobie podobno coś z Lolity i jest młodsza niż jej poprzedniczka Lola. Instytucja nadzorująca przestrzeganie brytyjskiego kodeksu reklamowego stwierdziła jednak, że zmysłowość jest przesadna i zbyt dwuznaczna, a cała reklama sprowadza bardzo młodą aktorkę do roli obiektu seksualnego.

Na zdjęciu reklamowym Dakota Fanning siedzi ubrana w krótką, uroczą, różową sukienkę w groszki, a pomiędzy nogami trzyma wielki flakon problematycznych perfum. To właśnie pozycję aktorki uznano za zbyt prowokacyjną i wyzywającą. Eksperci uznali, że dziewczyna wygląda na młodszą niż jest w rzeczywistości, a takie przedstawienia są niebezpieczne.

Firma Coty, producent zapachu, odcina się od tych oskarżeń. Przyznaje, że duży flakon przykryty kwiatem może prowokować, ale nie jest nieprzyzwoity.

AW

  • Pn., 21-11-2011 art
    Tych samych ekspertów nie rusza, przemoc wojny, gry dla dzieci o tematyce wojennej, zabawki o treści militarnej, Człowiek to byde.
    Odpowiedz Zgłoś