Przyjaciele zamiast zawodowych modeli – nowa kampania Givenchy

0 Komentarzy
4 Zdjęcia
Niedziela, 30-12-2012

Wielka moda rezygnuje z zawodowych modeli. Najpierw Prada do swojej sesji wizerunkowej zaangażowała gwiazdy kina – wyrazistych mężczyzn z charakterem. Kolejny krok wykonuje Ricardo Tisci, główny projektant Givenchy, który do zdjęć, zamiast modeli, zaprosił swoich przyjaciół. 

Fakt, że Tisci ma wśród nich kilka zawodowych modelek. Projektant przyznaje jednak, że nie to było kryterium wyboru. „To ludzie, których kocham i którzy mnie kochają. Chodzi o rodzinę – coś co w dzisiejszym świecie jest często trudne do osiągnięcia. Chodzi o prawdziwych ludzi, o ich naturalnie, bez wysiłku pokazaną osobowość” – tak swoją decyzję tłumaczył Tisci.

Autorami zdjęć są Mert Alas i Marcus Piggott. Za stylizację odpowiadała Carine Roitfeld, była naczelna francuskiej edycji magazynu Vogue. W sesji udział wzięli modelki Mariacarla Boscono z dzieckiem, Kate Moss, Francisco Peralta, artyści Marina Abramovic i Jared Buckhiester oraz torreador Jose Maria Manzanares. Wszyscy, poza Mariacarlą, po raz pierwszy reprezentują markę Givenchy. Kompletne efekty pracy zobaczymy pod koniec stycznia. 

Czyżby w ten sposób największe firmy w branży starały się podjąć dyskusję ze sztucznie wyidealizowanym, skomercjalizowanym i bardzo często pozbawionym charakteru środowiskiem międzynarodowej mody?

AW

Przyjaciele zamiast zawodowych modeli – nowa kampania Givenchy

Jose Maria Manzanares i Jared Buckhiester w sesji Givenchy wiosnę-lato 2013

  • Przyjaciele zamiast zawodowych modeli – nowa kampania Givenchy
  • Przyjaciele zamiast zawodowych modeli – nowa kampania Givenchy
  • Przyjaciele zamiast zawodowych modeli – nowa kampania Givenchy
  • Przyjaciele zamiast zawodowych modeli – nowa kampania Givenchy