Podróże marzeń: Wyspa Sylt

7 Komentarzy
40 Zdjęć
Sobota, 11-08-2012

Szerokie piaszczyste plaże, fantastyczne wydmy, orzeźwiające powietrze, wrzosowiska, wystawne restauracje, ekskluzywne wille oraz hotele. Sylt to miejsce pierwszego sortu. Niemiecka wyspa znajduje się na Morzu Północnym w pobliżu Danii. Ma ciekawy, charakterystyczny kształt: jest nieregularnie wydłużona. W najwęższym miejscu liczy prawie 400 m, a w najszerszym ponad 12 km. Kiedyś była połączona ze stałym lądem, jednak w XIV wieku za sprawą sztormów przekształciła się w wyspę. Od lat 20. XX wieku można się na nią dostać koleją po wybudowanej grobli, dzięki czemu zwiększył się ruch turystyczny. Inne środki transportu to prom lub samolot.

Sylt jest synonimem luksusu. Każdy z zasobnym portfelem znajdzie tu coś dla siebie. Panie mogą szaleć na zakupach w butikach drogich marek (m.in. Burberry, Hermes, Louis Vuitton, Bulgari, Chopard, Cartier) a panowie spędzać czas na grze w polo. To raj dla smakoszy. Na wyspie Sylt  działa 6 restauracji, którym przyznano gwiazdki Michelin. Ryby i owoce morza są absolutnym standardem w menu. Specjalność miejscowych restauracji to ostrygi.

Wyspa oferuje nie tylko dobrą kuchnię. Dostępna jest tu sieć uzdrowisk, gabinetów kosmetycznych, sanatoriów i spa specjalizujących się w zabiegach z wykorzystaniem alg morskich. Równowagę między ciałem a duchem zapewnią różnorodne aktywności m.in. windsurfing, polo, żeglarstwo, jazda konna. Jedną z największych atrakcji Sylt podczas letniego przesilenie są białe noce.

Ceny za bilet w sezonie wakacyjny na trasie Warszawa – Westerland od ok. 3,3 tys. zł.

http://www.sylt.de

EM

  • Sob., 11-08-2012 Pola
    Piękna wyspa :) Byłam kilkakrotnie i naprawdę gorąco polecam. Zachwycają przede wszystkim dachy domów pokryte strzechą, roślinność na wydmach no i niepowtarzalny klimat.Warto!! Mieszkanie przy samej plaży w Westerlandzie można wynająć w sezonie za ok 50Euro za dzien.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Sob., 11-08-2012 jUSTYNA
    PLAZE PODOBNE DO PIEKNYCH NASZYCH,PEWNIE TROCHE CHLODNIEJ ALE JAK PIĘKNIE. SPRAWDZĘ.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Śr., 22-08-2012 Ofelia
    mAm jeszcze trochę wolnego namówię znajomych.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Pt., 24-08-2012 Gość
    SIelsko i anielsko
    Odpowiedz Zgłoś
  • Śr., 03-04-2013 kaczy snk
    tam jest pieknie ,jak sie raz pojedzie to juz sie tam bedzie caly czas wracac ,ja tam pracuje i lubie tam byc,spokoj cisza ,ale polakow coraz wiecej
    Odpowiedz Zgłoś
  • Śr., 05-06-2013 Robal
    Chce się tam wybrać z rodzinką - niestety tylko na 1 dzień. Moze orientujecie sie ile kosztują bilety na pociag?
    Odpowiedz Zgłoś
  • Pn., 01-07-2013 bialypl
    właśnie wróciłem. Cena za przewóż samochód z pasażerami w obydwie strony: 88 Euro.
    Polecam bardzo!
    Odpowiedz Zgłoś