Optymizm w świecie luksusu

0 Komentarzy
4 Zdjęcia
Czwartek, 12-09-2013

Europejscy producenci luksusu powoli przestają przejmować się kryzysem. I mają ku temu solidne podstawy. Hermes i Salvatore Ferragamo prezentują raporty sprzedaży, które nie tylko mówią, że kryzys udaje się przetrwać w miarę bezboleśnie, ale pokazują, że sprzedaż rośnie, a wyniki dotyczące tego roku mają spore szanse być lepsze niż zakładano.

Hermes wykazuje 15-procentowy wzrost zysków w pierwszej połowie roku. Sprzedaż w Azji – z wyłączeniem Japonii – wzrosła o 17 procent. Biorąc pod uwagę, że to właśnie w Azji paryski dom mody wypracowuje 1/3 swoich obrotów, są powody do zadowolenia. Hermes z optymizmem patrzy na Chiny. I mimo iż mówi się o spowolnieniu tamtejszego rynku, potencjał nadal jest ogromny, a jak pokazują liczby, zapotrzebowanie na kultową Birkin nie słabnie

Powody do zadowolenia ma również Salvatore Ferragamo. Włoski ekspert od skórzanych butów i dodatków zanotował 26-procentowy wzrost zysków w pierwszych 6 miesiącach roku. Tu też kluczem do sukcesu jest rynek azjatycki, który generuje 38 procent dochodów i rośnie. Ale Ferragamo podkreśla, że sprzedaż w Europie – mimo słabej sytuacji gospodarczej - również notuje wzrosty. W pierwszej połowie roku o prawie 14 procent. Zysk na poziomie 131 milionów euro daje powody do zadowolenia. Rok temu kwota ta wynosiła 105 milionów euro. Nic dziwnego, że włoski dostawca luksusu z optymizmem planuje ostatnie miesiące 2013 roku.

Tak dobre wyniki szczególnie interesują największych rozgrywających w branży. Grupy LVMH, Kering (wcześniej PPR) czy Katarczycy uważnie śledzą raporty i poszukują najbardziej łakomych kąsków, które chętnie widzieliby w swoim portfolio. A że wybór jest coraz bardziej ograniczony, walka zaczyna być zacięta, czego doskonałym przykładem jest rozgrywka na linii LVMH i próbujący za wszelką cenę zachować niezależność dom mody Hermes. I choć Hermes nadal (choć tu jeszcze wiele się może zdarzyć) jest poza zasięgiem bezwzględnego Bernarda Arnault, grupa LVMH nie rezygnuje z rozwoju i przejęła ostatnio włoskiego eksperta od kaszmiru, markę Loro Piana.

Zobacz również: Salvatore Ferragamo podnosi ceny.

AW