Nowy trend: Gwiazdy aniołami biznesu

2 Komentarze
4 Zdjęcia
Niedziela, 25-11-2012

Muzyczne produkcje to, wydawałoby się, czysty zarobek. Rozwój technologii dał jednak ostro popalić branży fonograficznej. Gwiazdy estrady nie bronią się jednak przed nowymi technologiami, a wręcz przeciwnie – same je wspierają. Portal Turntable.fm, na którym swoją muzykę promowali m.in. Snoop Dogg i Wiz Khalifa, dofinansowanie uzyskał m.in. od samej Lady Gagi.

W co zainwestowały gwiazdy?

Ashton Kutcher, uważany za tego, który przetarł szlaki w inwestycjach gwiazd w start-upy, w 2009 roku zainwestował w Skype, później wsparł finansowo wyszukiwarkę noclegów Airbnb. Aktor ma za sobą wiele innych inwestycji, niekoniecznie udanych, ale warto odnotować jego udział w takich projektach jak Foursquare.com, Path.com czy SeatGeek.com.

Jego koledzy po fachu, Leonardo DiCaprio oraz Tobey Maguire, postanowili wesprzeć serwis fotograficzny Mobli.com. Nie stanowią oni jednak czołówki gwiazd inwestujących w start-upy. Tę, poza Ashtonem Kutcherem, tworzy Justin Bieber, mający udziały w takich projektach, jak Tinychat czy Spotify.

Inne gwiazdy, jak Zooey Deschanel (HelloGiggles.com) i Will.i.am (Dipdive.com), uruchomiły własne serwisy. Jessica Alba swoją popularność postanowiła wykorzystać w uruchomieniu firmy Honest.com specjalizującej się w... internetowej sprzedaży pieluszek i innych nietoksycznych produktów pielęgnacyjnych dla dzieci.

Zyskowne pozerstwo

Modę na inwestowanie w serwisy i nowe technologie najłatwiej uznać za pozerstwo. Gwiazdy zyskują to, na czym najbardziej im zależy – rozgłos. Jednak czy taki rozgłos jest im potrzebny i czy inwestycja w start-upy ma na celu właśnie autopromocję? Nie do końca. Gdyby chodziło tylko i wyłącznie o promocję własnej osoby, przekazywanie młodym biznesmenom około pięciu procent swojego wielomilionowego majątku nie byłoby opłacalne.

Na trendzie bardziej zyskują młode biznesy. Wsparcie finansowe i znane nazwisko w gronie sponsorów może im tylko pomóc. A jeśli okaże się, że interes szybko zaczyna zarabiać na siebie i jego wartość pójdzie w miliardy dolarów, wtedy zyskuje też gwiazdorski inwestor.

MM

Nowy trend: Gwiazdy aniołami biznesu

Ashton Kutcher

  • Nowy trend: Gwiazdy aniołami biznesu
  • Nowy trend: Gwiazdy aniołami biznesu
  • Nowy trend: Gwiazdy aniołami biznesu
  • Nowy trend: Gwiazdy aniołami biznesu
  • Pn., 26-11-2012 acidburn
    Jakbym dysponował takimi pieniędzmi jak oni to też bym z chęcią inwestował... jak to mówią pieniądz robi pieniądz
    Odpowiedz Zgłoś
  • Pn., 26-11-2012 krejzolka
    Zgodzę się z tym, że pieniądz robi pieniądz. Ciężko jest zrobić coś z niczego.
    Odpowiedz Zgłoś