O tej kampanii już mówi się, że to jeden z ciekawszych pomysłów na zdjęcie reklamowe. Synonim włoskiego szyku i mody z najwyższej półki – dom mody Valentino - zaskoczył wyborem modela promującego damskie akcesoria z jesiennej kolekcji.
W rolach głównych na zdjęciu występują: firmowa czerwień na eleganckich szpilkach i kopertówce oraz mocno wytatuowane ręce Terry’ego Richardsona. Słynny fotograf znany z często kontrowersyjnych zdjęć ostatnio coraz chętniej występuje w roli modela-gwiazdy i chętnie staje przed obiektywem aparatu. Tym razem wystąpił w podwójnej roli: fotografa i modela.
To spora zmiana reklamowej estetyki Valentino, marki znanej z niezwykle wysublimowanych i bardzo kobiecych kampanii. Do tej pory firma angażowała piękne gwiazdy modelingu pozujące w perfekcyjnie dopracowanych przestrzeniach. To pierwsza współpraca Valentino ze skandalistą Terrym Richardsonem i odważny krok dyrektorów kreatywnych. W środowisku od lat mówi się, że z Richardsonem współpracują tylko najodważniejsi. Fotograf zasłynął łamaniem tabu, regularnie bulwersuje i jest mistrzem w balansowaniu na granicy dobrego smaku (to przez niego Anja Rubik zrezygnowała z wystąpienia w kalendarzu Pirelli). Pozbawiony zahamowań miłośnik kobiecego ciała uwielbia prowokować i szokować. Nic więc dziwnego, że na nowe zlecenie fotografa wszyscy z zaciekawieniem zwrócili uwagę.
Projektanci Valentino, Pierpaolo Piccioli i Maria Grazia Chiuri są z sesji zadowoleni i o „autoportrecie” Richardsona mówią, że doskonale oddaje „zmysłowy i elegancki charakter akcesoriów Valentino, przedstawianych jako obiekty pożądania”.
Zobacz również propozycję Valentino na sezon wiosna-lato i jesień-zima 2013/14.
AW