Nowy japoński trend: wizytówki cosplayerów

0 Komentarzy
12 Zdjęć
Poniedziałek, 20-05-2013

Cosplayerzy, którzy przebierają się za ulubione postaci z gier czy filmów fantasy, kojarzą się raczej z konwentami. W Japonii, gdzie jest ich zdecydowanie najwięcej, zjawisko wykracza poza zwykłe hobby i staje się znakiem rozpoznawczym. Prawdziwą furorę robią bowiem wizytówki w stylu cosplay.

Są one niczym innym, jak wizytówkami z wizerunkiem upodabniającym do ulubionego bohatera gry, komiksu, mangi czy filmu. Nie bez powodu przyjęły się one właśnie w Japonii. To właśnie tam najwięcej jest cosplayerów. W Kraju Kwitnącej Wiśni źle postrzegany jest też brak wizytówek. Od nich zależy choćby status w grupie.

Na wizytówce cosplayera najważniejsza jest odpowiednia fotografia, koniecznie atrakcyjna, wykonana w stylu glamour. Niepowtarzalne zdjęcie, pokazujące go w wybranym przebraniu, czyni taką wizytówkę zbliżoną do karty bankomatowej. Poza fotografią znajduje się na niej także nazwa postaci i dane kontaktowe.

Nie brakuje firm starających się nową modę wykorzystać. Jedne oferują wydruk zestawu takich wizytówek (w cenie 26 dolarów za 100 sztuk), inne udostępniają swoje studio fotograficzne. Cosplayerzy za godzinę korzystania z takiego pomieszczenia są w stanie zapłacić 80 dolarów. Warunkiem jest odpowiednia sceneria, czyli studio urządzone w stylu gotyckim, sci-fi czy innym.

Czytaj też: Japończycy postanowili ubrać świnki morskie

MM

Nowy japoński trend: wizytówki cosplayerów

Nowy japoński trend: wizytówki cosplayerów

  • Nowy japoński trend: wizytówki cosplayerów
  • Nowy japoński trend: wizytówki cosplayerów
  • Nowy japoński trend: wizytówki cosplayerów
  • Nowy japoński trend: wizytówki cosplayerów
  • Nowy japoński trend: wizytówki cosplayerów
  • Nowy japoński trend: wizytówki cosplayerów
  • Nowy japoński trend: wizytówki cosplayerów
  • Nowy japoński trend: wizytówki cosplayerów
  • Nowy japoński trend: wizytówki cosplayerów
  • Nowy japoński trend: wizytówki cosplayerów
  • Nowy japoński trend: wizytówki cosplayerów
  • Nowy japoński trend: wizytówki cosplayerów