Największe kawiarnie ogłaszają spadek sprzedaży

52 Komentarze
1 Zdjęcie
Środa, 17-09-2008

Największe kawiarnie ogłaszają spadek sprzedaży

W czasie, gdy Polska czeka na otwarcie kultowych kawiarni Starbucks, światowe sieci kawowych barów ogłaszają największe od lat spadki sprzedaży. Słowo wytrych to recesja i związane z nią coraz powszechniejsze oszczędzanie.

Kawa kupowana w drodze do pracy, w czasie lunchu i kilka godzin po nim to dla milionów (zwłaszcza w wielkich, zachodnich metropoliach) stały i dzienny rytuał.  Od jakiegoś czasu systematycznie przybywa jednak tych, którzy o gorącej „małej czarnej” zaczynają myśleć jako o wydatku nawet kilku tysięcy euro rocznie.

Kwoty są na tyle poważne, że stali bywalcy kawiarni Starbucks, Coffee Republic czy Costa Coffee powoli zamieniają jednorazowe, sieciowe kubki na kubki – termosy i dobrej jakości domowe ekspresy. Producenci sprzętu i akcesoriów do przyrządzania kawy we własnej kuchni proponują niezwykle szeroką i zróżnicowaną ofertę. Wybór ziaren jest właściwie nieograniczony. Latte, espresso, cappuccino, macchiato, americano czy mocha okazują się być w zasięgu kilku przycisków i nadal są równie dobrym, choć zdecydowanie tańszym rytuałem.

AW

  • Niedz., 09-11-2008 gość
    to nie to. kawiarze są narkomanami. nie ma na chleb, nie ma na mieszkanie, a na kawę musi być.
    ale te tzw kawiarnie to skrzyżowanie baru szybkiej obsługi z ochronką. Na dodatek nie wolno palić, więc smak lury Coffee Haven nic już nie oszuka
    Odpowiedz Zgłoś
  • Śr., 27-05-2009 gość
    pracuję w starbuksie 2 lata i osobiście uważam, że to profanacja kawiarni, amerykański styl picia kawy do mnie nie przemawia, za słaba i przy tym za droga no i te rozmiary kubków... sama chodzę do nero gdzie latte podaje się w szklance, a americano w filiżance :)
    Odpowiedz Zgłoś
1 ... 2 3 4 5 6