Miuccia Prada – wpływowa wizjonerka

4 Komentarze
19 Zdjęć
Wtorek, 23-07-2013

Rządzi modą i nie tylko. Jej majątek Forbes wycenia na 12,4 miliarda dolarów, co daje jej trzecie miejsce na liście najbogatszych Włochów. Od lat o krok przed wszystkimi, wymykająca się wszelkim standardom, konsekwentnie podąża własną estetyczną i biznesową drogą. Kreatorka w prawdziwym tego słowa znaczeniu, która z domu mody stworzyła symbol współczesnego i nowoczesnego stylu życia.

Historia włoskiego imperium zaczyna się w 1913 roku, gdy Mario Prada otwiera w Galerii Vittorio Emanuelle II ekskluzywny salon oferujący skórzane torebki, kufry, bagaż i akcesoria. Imponująca lista klientów sklepu obejmowała elegancką europejską arystokrację, dostojników i członków rodzin królewskich.

Mimo że Mario Prada prowadzenie biznesu uznawał za typowo męskie zajęcie, okoliczności sprawiły, że pałeczkę przejęła żeńska część rodziny. Przez niemal 20 lat firmą rządziła Louisa Prada, by w latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku przekazać stery córce – Miucci

Niedługo później do zespołu dołączył Patrizio Bartelli, prywatnie mąż Miucci, zawodowo przedsiębiorca od lat zajmujący się wysokiej jakości produktami ze skóry. Doradca i partner wziął na siebie biznesową stronę funkcjonowania firmy, pozwalając tym samym Miucci zająć się tym, w czym jest najlepsza – projektowaniem. Rozdział obowiązków przełożył się na ogromny sukces marki, czyniąc ją jedną z najpotężniejszych i najbardziej wpływowych na świecie.

W 1983 roku Prada otwiera sklep w Mediolanie, prezentując światu nowe oblicze marki. Tradycyjne elementy odważnie zderzono z nowoczesną architekturą i aranżacją wnętrza. Trzy lata później sieć sprzedaży powiększyła się o salony w Nowym Jorku, Madrycie, a następnie w Londynie, Paryżu i Tokio

Na początku lat dziewięćdziesiątych firma zaprezentowała nową markę: Miu Miu. Tańsza linia tworzona z myślą o młodszych klientkach, wielbicielkach modowej awangardy i wyrafinowanych, najbardziej aktualnych trendów szybko stała się przebojem. W tym samym czasie swoją premierę ma również pierwsza kolekcja dla mężczyzn.

Miuccia Prada modę od zawsze umieszczała w szerokim kontekście. Firma od lat angażuje się w propagowanie szeroko pojmowanej sztuki współczesnej. Założona przez Miuccię Prada i Patrizio Bertelli „Fondazione Prada” wspiera twórców sztuki, architektury i kina. Fundacja nie tylko prezentuje efekty pracy artystów, ale również – a może przede wszystkim – umożliwia im realizacje wielu projektów. Prada znana jest też z aktywności na terenie sportu, zwłaszcza żeglarstwa. 

Każda kolekcja jest elementem większej całości. I chyba nikt nie buduje tej całości równie efektownie jak Miuccia Prada. Z włoską marką regularnie współpracują najwięksi reżyserzy, aktorzy i artyści, którzy wspólnie z projektantką tworzą oryginalną i szalenie interesującą komunikację kolekcji. Krótkie filmy, doskonałe animacje i oryginalne sesje zdjęciowe budują spójną i unikatową filozofię Prady – symbolu statusu i pożądania.

Zobacz również: kolekcja Prada na jesień-zimę 2013/2014

Zobacz również: Prada tłumaczy się z wysokich cen

Zobacz również: Nowa kampania Prady

Zobacz również: Roman Polański reżyseruje film dla Prady

Zobacz również: Ukochana Gatsby'ego ubiera się u Prady

AW

Miuccia Prada – wpływowa wizjonerka

Miuccia Prada

  • Miuccia Prada – wpływowa wizjonerka
  • Miuccia Prada – wpływowa wizjonerka
  • Miuccia Prada – wpływowa wizjonerka
  • Miuccia Prada – wpływowa wizjonerka
  • Miuccia Prada – wpływowa wizjonerka
  • Miuccia Prada – wpływowa wizjonerka
  • Miuccia Prada – wpływowa wizjonerka
  • Miuccia Prada – wpływowa wizjonerka
  • Miuccia Prada – wpływowa wizjonerka
  • Miuccia Prada – wpływowa wizjonerka
  • Miuccia Prada – wpływowa wizjonerka
  • Miuccia Prada – wpływowa wizjonerka
  • Miuccia Prada – wpływowa wizjonerka
  • Miuccia Prada – wpływowa wizjonerka
  • Miuccia Prada – wpływowa wizjonerka
  • Miuccia Prada – wpływowa wizjonerka
  • Miuccia Prada – wpływowa wizjonerka
  • Miuccia Prada – wpływowa wizjonerka
  • Miuccia Prada – wpływowa wizjonerka