Marka Cadbury pokusiła się o ryzykowną reklamę swojego batonu Flake. Film już wywołał sporo kontrowersji, dyskusja się zaostrza, a w powietrzu wisi pozew.
Chodzi o słynny hologram z Kate Moss w roli głównej, który w 2006 roku pojawił się podczas pokazu kolekcji Alexandra McQueena. Właściwie identyczny pomysł zastosowano w reklamie batonu Cadbury. Kobieta w długiej, zwiewnej, jasnożółtej sukni lewituje w ciemnej przestrzeni. W tle delikatna muzyka, na końcu rzeczony baton. Żeby było ciekawiej, reżyser odpowiedzialny za reklamę jest autorem hologramu zrobionego dla McQuenna.
Podobieństwo jest oczywiste. Pomysł - dość niezrozumiały i budzący mieszane uczucia. Cadbury komentuje zamieszanie oświadczeniem, że zachwycił ich styl reżysera Baillie Walsha, a jego autorska stylistyka i sposób przedstawiania delikatności i subtelności okazały się być dokładnie tym, czego marka poszukiwała.
Hologram Kate Moss jest jednym ze słynniejszych elementów modowych spektakli, które prezentował zmarły w lutym Alexander McQueen.
AW