LuxLux na kołach: Jeep Wrangler Unlimited

8 Komentarzy
18 Zdjęć
Czwartek, 21-04-2011

LuxLux na kołach: Jeep Wrangler Unlimited

Okrągłe reflektory, grill z siedmioma szczelinami, charakterystyczne zapięcia maski, wysokie nadkola, płaska szyba, ograniczniki drzwi z parcianych pasów. Klasyka gatunku, czyli najprawdziwszy z prawdziwych Jeepów.

Wrangler wywodzi się w prostej linii od zaprojektowanego w czasie drugiej wojny światowej Willysa. Przez ponad 60 lat widywaliśmy Wranglery (a wcześniej modele CJ) w wersji dwudrzwiowej. Czasem pojawiała się wersja z paką, ale klasyczny Jeep pozostawał samochodem stosunkowo krótkim, którym wygodnie mogły podróżować dwie osoby plus ładunek, niekoniecznie dodatkowi pasażerowi ściśnięci gdzieś z tyłu.

Dopiero w 2007 roku Jeep wprowadził na rynek przedłużonego, czterodrzwiowego Wranglera. Wersja ta znana jest pod nazwą Unlimited. Z rozstawem osi powiększonym o około pół metra Wrangler Unlimited jest pełnoprawnym samochodem pięcioosobowym, w dodatku z prawie 500-litrowym bagażnikiem. Dla porównania, trzydrzwiowy Wrangler ma bagażnik o pojemności około 140 litrów.

Dodatkowe centymetry sprawiają, że Wranglerem Unlimited manewruje się niczym ciężarówką. O ile nie mamy wolnej płyty lotniska, o “złamaniu” się do parkowania prostopadłego na jeden raz możemy zapomnieć. Dla pocieszenia dodamy, że prezentowany jakiś czas temu Land Rover Defender ma jeszcze gorszy promień skrętu, a poza tym nie ma w nim miejsca na łokieć przy drzwiach.

Na drodze Jeep prowadzi się znacznie lepiej od Land Rovera, nawet jeśli aerodynamika cegły oznacza, że maksymalna prędkość 172 km/h pozostaje czysto teoretyczna. W terenie Jeep ma wprawdzie nieco gorsze od Land Rovera kąty wejścia i zejścia, ale dodatkowa moc i wyższy moment obrotowy przydają się w trudnych sytuacjach. Land Roverem można znacznie więcej przewieźć, ale oba samochody uciągną trzyipółtonową przyczepę hamowaną.

W Polsce Jeep Wrangler najlepiej sprzedaje się ze 177-konną jednostką wysokoprężną o pojemności 2,8 litra. Pojedynczych nabywców znajduje wersja z silnikiem benzynowym 3,8 litra o mocy 199 KM. Naszym zdaniem, mimo wyższego zużycia paliwa, jest to o wiele lepszy silnik do jazdy po drodze, szczególnie w ruchu miejskim, gdzie trzeba szybciej reagować na pojawiające się luki. Niestety jego wysoka cena sprawia, że silnik ten jest podwójnie nieopłacalny.

Wnętrze Wranglera 2011 z jednej strony pozostaje wierne tradycji, z klasycznym zestawem zegarów, wysoką deską rozdzielczą i niemal równolegle do niej ustawioną kierownicą. Z drugiej jednak strony, w samochodzie pojawia się wiele nowoczesnych elementów, takich jak choćby automatyczna klimatyzacja czy system infotainment uconnect z twardym dyskiem, nawigacją i systemem głośnomówiącym Bluetooth.

Mimo tych udogodnień prowadzenie Jeepa Wranglera to nadal ciężka praca. To jednak auto robocze i terenowe. I bardzo dobrze, bo coraz mniej na rynku prawdziwych samochodów, stworzonych do konkretnych celów. O ile chętnie widzielibyśmy Jeepa w naszym garażu, o tyle na co dzień raczej nie chcielibyśmy nim jeździć.

Cena od: 141 790 zł

http://www.jeep.pl

LuxLux na kołach: Jeep Wrangler Unlimited

LuxLux na kołach: Jeep Wrangler Unlimited

LuxLux na kołach: Jeep Wrangler Unlimited

LuxLux na kołach: Jeep Wrangler Unlimited

LuxLux na kołach: Jeep Wrangler Unlimited

LuxLux na kołach: Jeep Wrangler Unlimited

LuxLux na kołach: Jeep Wrangler Unlimited

LuxLux na kołach: Jeep Wrangler Unlimited

LuxLux na kołach: Jeep Wrangler Unlimited

LuxLux na kołach: Jeep Wrangler Unlimited

LuxLux na kołach: Jeep Wrangler Unlimited

LuxLux na kołach: Jeep Wrangler Unlimited

LuxLux na kołach: Jeep Wrangler Unlimited

LuxLux na kołach: Jeep Wrangler Unlimited

LuxLux na kołach: Jeep Wrangler Unlimited

LuxLux na kołach: Jeep Wrangler Unlimited

LuxLux na kołach: Jeep Wrangler Unlimited

MW

  • Czw., 21-04-2011 gość
    Podoba mi się bardziej niż krzykliwy (niektórzy mówią "buraccki")range rover . Wnętrze gorzej wykończone od RR tak jakby miał służyć na wertepy
    Odpowiedz Zgłoś
  • Pt., 22-04-2011 gość
    Ale on nie ma wcale konkurować z range roverem, tylko z land roverem, do którego troszkę jednak mu brakuje.
    gość (Czwartek, 21-04-2011) napisał:



    Podoba mi się bardziej niż krzykliwy (niektórzy mówią "buraccki")range rover . Wnętrze gorzej wykończone od RR tak jakby miał służyć na wertepy

    Odpowiedz Zgłoś
  • Pt., 22-04-2011 gość
    A porównywałeś (-aś) ceny obu aut? Hm... NO wlasnie..


    gość (Czwartek, 21-04-2011) napisał:



    Podoba mi się bardziej niż krzykliwy (niektórzy mówią "buraccki")range rover . Wnętrze gorzej wykończone od RR tak jakby miał służyć na wertepy

    Odpowiedz Zgłoś
  • Pt., 22-04-2011 gość
    Pozatym autor mógł sie douczyc bo diesle od 2011 maja 200KM!
    Odpowiedz Zgłoś
  • Pt., 22-04-2011 gość
    Pewnie większość osób, która kupiła ten samochód jeździ po mieście.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Pt., 29-04-2011 gość
    to w teren a na trasy? C6 http://www.citroen.pl/citroen-c… ??
    Odpowiedz Zgłoś
  • Sob., 07-05-2011 goœÌ
    It was dark when I woke. This is a ray of susnihne.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Niedz., 08-05-2011 goœÌ
    More posts of this qiualty. Not the usual c***, please
    Odpowiedz Zgłoś