Wzrost sprzedaży dóbr luksusowych przez Internet sprawia, że coraz więcej marek przekonuje się do tego kanału sprzedaży.
Poprzednio obawiano się, że powszechny dostęp może osłabić i zniszczyć aurę ekskluzywności. Drugim zagrożeniem były łatwo dostępne w Internecie podróbki. Okazuje się jednak, że klienci są gotowi kupować nawet najdroższe produkty, klikając weń na ekranach komputerów. Niektóre marki, jak Patek Philippe, pozostają sceptyczne, obawiając się, że klienci Internetowi zatracą odczucia towarzyszące sprzedaży w sklepie.
Doradcy z Bain & Co. powiedzieli, że sprzedaż online dóbr luksusowych wzrosła w przeciągu ubiegłego roku o 20%, w porównaniu z 8% spadkiem w sprzedaży ogólnej spodziewają się kolejnego dwukrotnego wzrostu w ciągu 5 lat. I nie chodzi tylko o sprzedaż. Firmy luksusowe odkrywają, że poprzez strony internetowe i serwisy społecznościowe, takie jak Facebook będą mogły budować lojalność i tworzyć zainteresowanie wokół ich marek. Dlatego Internet staje się coraz ważniejszy - nie tylko jako sposób na sprzedaż, ale jako narzędzie komunikacji.
ML