Like it” czyli wielka siła kciuka

0 Komentarzy
4 Zdjęcia
Sobota, 01-06-2013

Od kiedy w lutym 2009 roku Facebook wprowadził przycisk „Like it”, zaczął on mieć znaczący wpływ na życie wielu osób. Ogromna popularność przycisku, o której świadczy średnio 2,7 miliarda kliknięć dziennie, wyszła poza ramy portalu społecznościowego już jakiś czas temu. Jego kopie można spotkać  między innymi w sklepach internetowych takich jak Fab.com, który proponuje swoim klientom możliwość polubienia produktów za pomocą przycisku „fave” (ulubiony).

Jak twierdzą specjaliści, ludzie poprzez tego typu działania tworzą społeczności wokół określonych zjawisk i rzeczy, dlatego sprzedawcy mogą obserwować rodzące się trendy i bezpośrednio nam je sprzedać. Dowodem na to mogą być ostatnie badania przeprowadzone przez ComScore dowodzące, że osoby, które polubiły daną stronę, są bardziej skłonne dokonać na niej zakupów.

W ubiegłym roku CEO Procter & Gamble Robert McDonald ogłosił zwolnienie ponad 1,600 osób, by zaoszczędzić aż 8 miliardów z rocznego budżetu przeznaczonego na reklamę. Powód? Media społecznościowe, przycisk „like it” i Google, które okazały się bardziej efektywne niż sztab ludzi od promocji.

Powoli tracimy zainteresowanie facebookiem, ale inne firmy zaczynają interesować się tym, jak w szybki sposób przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. Zakupy to dla niektórych osób to prawdziwa udręka, ale jeżeli robią je na stronie, którą lubią, okazują się przyjemnością.

MB

Like it” czyli wielka siła kciuka

„Like it” czyli wielka siła kciuka

  • Like it” czyli wielka siła kciuka
  • Like it” czyli wielka siła kciuka
  • Like it” czyli wielka siła kciuka
  • Like it” czyli wielka siła kciuka