Lesbijska reklama Harvey Nichols

6 Komentarzy
5 Zdjęć
Środa, 13-03-2013

Anglicy są wyjątkowo mało tolerancyjni, jeśli chodzi o reklamy i pilnie strzegą etyki i moralności przekazów promocyjnych. Niekiedy wystarczy najmniejsza nawet aluzja czy sugestia nieobyczajnego zachowania, a film lub zdjęcie trafiają na czarną listę Advertising Standards Authority.

Kilka tygodni temu głośno było o spocie Chanel z Keirą Knightley, której przedstawienie uznano za zbyt wyzywające i erotyczne. Wcześniej protestowano w kwestii reklamy perfum Marca Jacobsa „Lolita” z Dakotą Fanning. Tu także chodziło o zbyt oczywisty podtekst seksualny, który oburzył Brytyjczyków. Z nieprzychylnym przyjęciem spotkała się też reklama Miu Miu z młodziutką Hailee Steinfeld. Nieodpowiednią uznano lokalizację ujęcia – tory kolejowe.

Tym razem pod czujnym okiem kontrolerów znalazła się kampania reklamowa domu handlowego Harvey Nichols. Sesja nosi tytuł „Love Thyself” i przedstawia całującą swoje odbicie w lustrze modelkę. Zdjęcia promują nowy dział dla kobiet dedykowany urodzie. 

Szybko pojawiły się głosy, że lustro nie jest oczywiste i można uznać, że na zdjęciu widać dwie mające się zaraz pocałować kobiety. Lesbijski pocałunek wystawiony jest na widok publiczny, a zatem znajduje się w zasięgu wzroku dzieci. To zaś jest nieodpowiedzialne i obraźliwe. Na liście skarg pojawił się również motyw religijny, a kampanię oskarżono o promocję zachowań nieobyczajnych. 

Tym razem Advertising Standards Authority uznała oskarżenia za bezpodstawne. Biorąc pod uwagę kontekst i to, co promować mają zdjęcia, należy uznać, że to pocałunek lustrzanego odbicia, nie dwóch kobiet. Zwrócono również uwagę, że instytucja przeciwna jest dyskryminacji, propaguje równość, także różnych orientacji seksualnych, zatem prezentowanie lesbijskiego pocałunku nie może być uznawane za obraźliwe

Harvey Nichols słynnie z kontrowersyjnych kampanii (choć w tym przypadku oskarżenia były mocno przesadzone). Swego czasu wszyscy mówili i pisali o zdjęciach promujących atrakcyjne obniżki cen w ekskluzywnym domu handlowym. Zdjęcia modeli z mokrą plamą w kroczu uzupełniał napis: spróbuj kontrolować swoją ekscytację.

Zobacz również inne zakazane reklamy.

AW

Lesbijska reklama Harvey Nichols

Love Thyself - nowa kampania Harvey Nichols, którą oskarżono o nieobyczajną i niewłaściwą

  • Lesbijska reklama Harvey Nichols
  • Lesbijska reklama Harvey Nichols
  • Lesbijska reklama Harvey Nichols
  • Lesbijska reklama Harvey Nichols
  • Lesbijska reklama Harvey Nichols
  • Śr., 13-03-2013 Gość
    Przecież to ma być odbicie w lustrze, a nie lesbijki. Ale jesteście durni.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Śr., 13-03-2013 Gość
    Gość (Śr., 13-03-2013) napisał:

    Przecież to ma być odbicie w lustrze, a nie lesbijki. Ale jesteście durni.

    Ale jak ktoś ma coś za skórą to pisze bzdury ,Ta dziewczyna jest ok.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Śr., 13-03-2013 Gość
    Diaz (Śr., 13-03-2013) napisał:

    NIENAWIŚĆ DO LESBIJSTWA, TAK MNIE WYCHOWANO!!!

    Lecz nie nauczyli Cie najpierw patrzeć a następnie wydać opinie ?
    Odpowiedz Zgłoś
  • Czw., 14-03-2013 ddddd
    hahaha..a mnie sie podoba HOMOFOBY KLERYKALNE..
    Odpowiedz Zgłoś
  • Pt., 15-03-2013 Gość
    wielu homofobów gardzi męskimi homoseksualistami krzyczy głośno i ich tępi a podniecają się i w zaciszu domowym i walą konia oglądając filmy les.....
    Odpowiedz Zgłoś
  • Sob., 16-03-2013 Nick
    W większości jesteście jeszcze za młodzi, żeby to zrozumieć, ale reklamy z podtekstem seksualnym przeważnie szkodzą. Zresztą nie tylko z takie. Reklamy w większości ogłupiają, biją ludzi po głowie agresywnym przekazem, efektem czego jest sfrustrowane i znerwicowane społeczeństwo. I nawet jeśli myślicie, że was to nie dotyczy, to jesteście w błędzie. Wasza podświadomość raczej nie będzie się was pytać o zdanie.
    Odpowiedz Zgłoś