Lalki-ikony mody. Blythe i Betty Boop kontra Barbie

0 Komentarzy
Środa, 26-06-2013

Dyktują trendy, są ambasadorami marek, a ich wizerunek tworzy całe linie odzieży. O kim mowa? Oczywiście o ikonach mody, reprezentujących kolejne pokolenia. Choć zwykle są atrakcyjnymi kobietami, miejsca ustępują także... lalkom.

Snoopy, Barbie, Hello Kitty - te iście bajkowe postacie nie bez powodu znajdują się w kręgu zainteresowań projektantów mody. Kolekcje z wizerunkami ulubionych bohaterów trafiają nie tylko do nastolatek, ale też ludzi dorosłych, określanych mianem "kidultów", którzy mimo swojego wieku prowadzą styl życia podobny do takiego, jaki przejawia młodzież.

Wbrew pozorom, pierwsze lalki-ikony mody pojawiły się już w pierwszej połowie XX wieku. Te najsławniejsze powstały nieco później, ale na topie są do dzisiaj.


Te lalki i bohaterowie komiksów dowodzą, że nie są one zarezerwowane dla dzieci. Co więcej, okazuje się, że świat mody i wielkich projektantów ma z zabawą więcej wspólnego, niż mogłoby się wydawać. Nie każdy zdecydowałby się w wolnym czasie na przebieranie lalki i robienie jej sesji fotograficznych, ale jeśli chodzi o próbę powrotu do dzieciństwa - kultowe lalki i zabawki nie mają sobie równych.

Poprzednie Zdjęcie 1/8 Następne

Betty Boop

Betty Boop

Betty Boop - postać stworzona przez Maxa Fleischera w latach 30. W świecie animacji postrzegana jest jako symbol seksu. W 1934 roku wątki dotyczące jej seksualności zostały pominięte - pokazywania ich zakazał Kodeks Haysa.

 

Betty Boop uwielbiana jest do dziś - zarówno przez projektantów czerpiących z jej wizerunku inspirację, jak i uczestników Betty Boop Festival. Poświęcona jej strona internetowa znajduje się TU.