Kultowe marki: Giorgio Armani

2 Komentarze
16 Zdjęć
Wtorek, 13-11-2012

Sławę przyniósł mu męski garnitur szyty dla Richarda Gere, odtwórcy głównej roli w filmie „Amerykański żigolak”. Majątek wyceniany na siedem miliardów dolarów zdobył jednak ciężką pracą i oddaniu swoim ideałom. Giorgio Armani na własną rękę działa już 38 lat. Sygnowana jego nazwiskiem marka stanowi synonim elegancji. Nie zmieniły tego ani linie perfum, ani inwestycja w luksusowe hotele, ani tym bardziej współpraca z twórcami takich filmów jak „Pulp Fiction” czy „Batman”.

Kariera Armaniego w przemyśle modowym nie była taka oczywista. Młody Giorgio najpierw próbował swoich sił w medycynie i fotografii, później pracował jak dekorator wystaw sklepowych. Projektowaniem odzieży zajął się w 1961 roku jako pracownik domu mody Cerruti. Na własną rękę zaczął projektować dopiero w 1970 roku. Cztery lata później, w 1974 roku, wraz ze swoim partnerem Sergio Galeottim stworzył własny dom mody. Rozpoczął od kolekcji męskiej, ale już rok później wzbogacił działalność o projektowanie odzieży damskiej.

Projektant, jak sam mówi, modę traktuje jako sztukę użytkową. W przeciwieństwie do swoich kolegów po fachu, produkcji odzieży i galanterii nie przeniósł do tańszych Chin, lecz zatrzymał ją we Włoszech. W kolekcjach stawia na elegancję, funkcjonalność ubioru i monochromatyzm. Nie raz zdarzało mu się krytykować projekty innych twórców, zarzucając im wulgarność. To jednak Armani jest autorem scenicznych kostiumów, w których Lady Gaga wystąpiła podczas tegorocznej trasy koncertowej.

Linia Giorgio Armani nie jest jedyną stworzoną przez projektanta. Dom mody posiada także kilka innych, tańszych marek: Armani Collezioni, Emporio Armani, Armani Jeans, Armani Junior i Armani Casa. Ostatnia z nich to ekskluzywne meble, będące wstępem do tego, w co Giorgio Armani miał dopiero zainwestować: luksusowych hoteli. Otwarcie pierwszego z nich, Armani Hotel Dubai, było w branży hotelarskich jednym z ważniejszych wydarzeń 2010 roku.

Wiosną rynek mody obiegła wieść, że projektant odzieży męskiej, damskiej, dziecięcej, producent perfum, kosmetyków do makijażu i mebli oraz właściciel luksusowych hoteli, szykuje się do emerytury. Giorgio Armani nie wykluczył oddania domu mody w ręce fundacji, powiedział za to stanowcze „nie” giełdzie. Scenariusz przekazania firmy następcom wciąż pozostaje jednak zagadką.

Artykuły Giorgio Armani, noszone przez takie gwiazdy jak Arnold Schwarzenegger, Robert De Niro czy Jodie Foster, kupić można w domu handlowym Wolf Bracka w Warszawie. Kolekcje dostępne są również w sklepie internetowym

Przykładowe ceny:
Okulary przeciwsłoneczne, cena 300 euro, dostępne TU
Botki z koziej skóry, cena 595 euro, dostępne TU
Torebka z jagnięcej skóry, cena 1890 euro, dostępna TU
Męska torba na ramię, cena 890 euro, dostępna TU
Męskie loafersy, cena 455 euro, dostępne TU

MM

  • Pt., 16-11-2012 xoxo
    Emporio Armani nie jest tanią linią
    Odpowiedz Zgłoś
  • Niedz., 18-11-2012 xoxo
    Interesujacy artykul o Armanim znajduje sie na blogu Madgy Knitter passion4fashion
    Odpowiedz Zgłoś