Kryzys podnosi luksusowe standardy

4 Komentarze
8 Zdjęć
Sobota, 12-01-2013

Hermes kupił właśnie Tannerie d’Annonay, znaną garbarnię w Dolinie Rodanu we Francji. Słynny dom mody jest już w posiadaniu dwóch innych garbarni we Francji, jednej we Włoszech i jednej w Luizjanie. Swoją decyzję o zakupie tłumaczy chęcią ochrony i rozwoju źródeł zaopatrzenia.  

Na rynku producentów dóbr luksusowych wyraźnie widać dążenie do kontroli całego procesu związanego z produktem. W posiadanie największych domów mody trafiają producenci materiałów i uznane zakłady rzemieślnicze, za którymi stoi solidna wiedza i doświadczenie. Kiedyś niezależne przedsiębiorstwa, dziś stają się częścią luksusowych gigantów. Taka konsolidacja daje możliwość całkowitej kontroli wykonania produktu, który później trafia do sklepów, zwykle również będących własnością firmy.

I nie chodzi tu jedynie o pozbawianie konkurencji dostępu do niektórych gałęzi luksusowej produkcji, ale przede wszystkim o osiągnięcie nienagannej jakości. Kryzys zaostrzył walkę o klienta, który stał się coraz bardziej świadomy i wybredny. I choć nadal wydaje dużo na towary w najwyższej półki, zaczął robić to uważniej, zwracając szczególną uwagę na jakość kupowanego produktu. 

LVMH, PPR czy Chanel od kilku lat systematycznie inwestują, wykupując na własność podwykonawców na całym świecie. Szczególnie łakomym kąskiem dla producentów luksusowej mody są dostawcy skór. Skórzane akcesoria to generujące największe zyski oczko w głowach największych graczy. Doskonale wie o tym Bernard Arnault, szef LVMH, który w 2011 przejął Heng Long, wiodącą w świecie garbarnię skór krokodylich w Singapurze, a rok później kupił garbarnię Roux, która na liście klientów ma takie marki jak Dior, Christian Louboutin, Louis Vuitton, Loewe, Bottega Veneta

Przykład z Arnaulta wzięli następni. Pod koniec zeszłego roku paryski dom mody Chanel kupił Barrie Knitwear, szkocką firmę, która specjalizuje się w kaszmirze. Do Chanel należą również Causse -producent rękawiczek, słynne koronki Lesage i modysta Maison Michel. Lista jest długa i systematycznie powiększana.

AW

  • Sob., 12-01-2013 anna
    Budujące wiesci. jakosc ponad wszystko.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Sob., 12-01-2013 Gość
    moze nareszcie ludzie zrozumieja, ze marka to nie tylko wielkie logo, ale przede wszystkim najwyzsza jakosc i zadna tania podroba jej nie dorowna
    Odpowiedz Zgłoś
  • Sob., 12-01-2013 Gość
    Kto pisał ten artykuł? Dramat !
    Odpowiedz Zgłoś
  • Sob., 12-01-2013 ewwwwa
    super ROKO
    Odpowiedz Zgłoś