Kidult kontra Marc Jacobs. Runda druga

0 Komentarzy
4 Zdjęcia
Czwartek, 27-06-2013

Kolejna, tym razem paryska, odsłona pojedynku Marc Jacobs kontra Kidult. Francuski artysta graffiti, znany z tego, że w dość kontrowersyjny sposób sprzeciwia się bezmyślnej konsumpcji, „ozdobił” sklep projektanta neonowym napisem „$686”. 

Jest to bezpośrednia aluzja do ostrej i dość ciekawej wymiany zdań, jaką obaj twórcy prowadzili między sobą rok temu w maju. Wtedy to Kidult wypisał słowo „Art” na witrynie nowojorskiego sklepu Jacobsa, który postanowił odbić piłeczkę. Marc Jacobs sfotografował butik pokryty graffiti, zdjęcie umieścił na t-shircie, opatrzył podpisem „Art by Art Jacobs” i wystawił na sprzedaż. Koszulka kosztowała 680 dolarów i świetnie się sprzedawała. Kidult nie pozostał bez odpowiedzi i wypuścił t-shirt ze zdjęciem sklepu i napisem „Not Art by Kidult”. Za ubranie od słynnego grafficiarza trzeba było zapłacić niecałe 10 dolarów

I choć wydawać by się mogło, że temat jest zamknięty, wypisując na paryskiej witrynie kwotę „$686”, Kidult jasno daje do zrozumienia, że nie powiedział jeszcze ostatniego słowa, a absurdy, które są dziełem producentów luksusu nie dają mu spokoju. Artysta pochwalił się swoim najnowszym dziełem na Twitterze, publikując zdjęcie butiku z pytaniem do Jacobsa: „680? 689?... 686?! How much are you going to sell this for?” („680? 689?... 686?! Za ile zamierzasz to sprzedać?).   

Z niecierpliwością czekamy na odpowiedź Marca Jacobsa. Czy i tym razem projektant podejmie wyzwanie i w swojej autorskiej kolekcji zaproponuje kolejną koszulkę z kuriozalną metką cenową?

AW

Kidult kontra Marc Jacobs. Runda druga

Sklep Marc Jacobs w Paryżu

  • Kidult kontra Marc Jacobs. Runda druga
  • Kidult kontra Marc Jacobs. Runda druga
  • Kidult kontra Marc Jacobs. Runda druga
  • Kidult kontra Marc Jacobs. Runda druga