Już jest! Nowe logo Saint Laurent

10 Komentarzy
12 Zdjęć
Piątek, 27-07-2012

O rewolucji w domu Yves Saint Laurent pisaliśmy w czerwcu. Najważniejszym i budzącym największe kontrowersje elementem przemian w firmie miała być zmiana nazwy paryskiej marki. Nowy i - jak się okazuje - wszechwładny dyrektor kreatywny Hedi Slimane z nazwy wykreślił Yves.

Nowe logo Saint Laurent ujrzało światło dzienne. Na portalu społecznościowym opublikowano zdjęcie nowych opakowań produktów. Fotografię czarnego pudełka z podpisem Saint Laurent Paris w ciągu kilku dni polubiło prawie trzy tysiące osób. Setki skomentowało zmianę. Zdania są oczywiście podzielone, choć krytyka zdaje się przeważać. Nową nazwę zapowiadają również czarne witryny sklepu, który niebawem zostanie otwarty w nowojorskim Soho. Logo oprotestowano tam w nietypowy sposób, zaklejając je plakatami reklamującymi nowojorską firmę produkującą t-shirty.

Temat budzi sporo emocji i rodzi ciekawe teorie. W mediach pojawiły się głosy, które na podstawie wyglądu nowego logo próbują zgadywać jak będzie prezentować się kolekcja autorstwa Slimane. Prosta, znacznie bardziej geometryczna niż dotychczas czcionka oraz białe litery umieszczone w czarnym kwadracie mają zapowiadać wyrafinowaną prostotę i elegancję projektów dyrektora kreatywnego.

Odważne zmiany aprobuje nie tylko szef Hedi Slimane, właściciel marki YSL - Francois Pinault, ale także Pierre Berge, współzałożyciel domu mody i wieloletni partner zmarłego w 2008 roku Yves Saint Laurent. Pozytywnie nastawieni do zmian podkreślają, że nowy znak firmowy nawiązuje do stworzonego w 1966 roku tytułu: Saint Laurent Rive Gauche. Ponadczasowe zestawienie bieli z czernią i graficzny minimalizm symbolizować mają doskonałe połączenie długich tradycji z nowoczesnością.

Nowe logo to bardzo ważny i głośny krok w karierze Slimane. Prawdziwy egzamin projektant zaliczy jednak jesienią, prezentując swoją kolekcję dla Yves Saint Laurent (albo raczej dla Saint Laurent). Czekamy z niecierpliwością.

AW

  • Pt., 27-07-2012 Goss
    moim zdaniem to bardziej pasuje do stylu chanel. szkoda zmiany, bo poprzednie było lepsze. Nie było kopią ani nawet nie nawiązywało stylistycznie do innej firmy.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Pt., 27-07-2012 Gość
    poprzednie logo zdecydowanie lepsze...
    Odpowiedz Zgłoś
  • Pt., 27-07-2012 Gość
    kiepska zmiana
    Odpowiedz Zgłoś
  • Sob., 28-07-2012 Gość
    Było by dobrze, gdyby nie zabrali "Yves"
    Odpowiedz Zgłoś
  • Sob., 28-07-2012 Gość
    beznadziejna zmiana - na znak protestu juz nie bede kupowac tej marki
    Odpowiedz Zgłoś
  • Sob., 28-07-2012 Gość
    bardzo zly krok
    Odpowiedz Zgłoś
  • Pn., 30-07-2012 ysl
    Poprzednie logo, jak i sam napis były według mnie najbardziej stylowym w świecie mody. Niczego nie udawało, z niczym nie mogło się równać. Styl nie do podrobienia.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Pn., 30-07-2012 biki
    Kolejna wielka marka odchodzi. Podobnie jak Gucci, który nawet nie musiał zmieniać logo, by przestać być Guccim w pierwotnym, fantastycznym wydaniu.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Pn., 30-07-2012 Gość
    beznadzieja
    Odpowiedz Zgłoś
  • Pn., 30-07-2012 Gość
    po co to? nie rozumiem...
    Odpowiedz Zgłoś