Jumpilates – nowość dla ludzi o silnym sercu

4 Komentarze
6 Zdjęć
Piątek, 09-11-2012

Wygląda na to, że pilates jest ciekawą formą ćwiczeń do wszelakich przeróbek. Niedawno na salony wdarł się piloxing łączący go z boksem i tańcem (pisaliśmy o nim TU ), a już znalazł on swojego następcę. I to nie byle jakiego, bo podobno efektywniejszego. Caron Bosler po ponad 20 latach pracy z pilatesem opracowała własny program ćwiczeń, wdzięcznie nazwany jumpilatesem.

Jumpilates jest kombinacją pilatesu z mini-trampoliną oraz typowej dla Boot Camp intensywności. Ćwiczenia są niezwykle dynamiczne, wykonywane przykładowo na „łóżku” z trampoliną. Dają szybkie rezultaty, ale to nic dziwnego, skoro po pięciu minutach takiego treningu jest się spoconym jak mysz kościelna. Spalają około 500 kalorii w godzinę - dużo więcej niż tradycyjny pilates.

Trening skupia się na mięśniach rdzenia (inaczej gorsecie mięśniowym), stabilizujących kręgosłup. Nie obciążają stawów, wpływają pozytywnie na gęstość kości, ogólną wytrzymałość mięśni, a także sprawność układu krążenia. Poza poprawą kondycji zwiększają również ogólną świadomość ciała, a dzięki technikom redukującym napięcie mięśniowe łagodzą stres.

Jumpilates jest szczególnie popularny w Londynie, gdzie do własnego klubu fitness wprowadziła go twórczyni – Caron Bosler. Sama metoda nie jest jednak nowością w 100 proc. Od co najmniej dwóch lat podobne ćwiczenia, także wykorzystujące trampolinę, wykonywane są w Australii pod nazwą cardiolates. Same treningi na mini-trampolinie są z kolei modne wśród celebrytów. Wykonują je m.in. Madonna, Gwyneth Paltrow, Jennifer Aniston i Cameron Diaz.

Te ćwiczenia, ze względu na szybkie ich wykonywanie, nie są odpowiednie dla osób o słabym sercu. Przy kłopotach z układem krążenia nie jest wskazany trening tak intensywny, pozostaje więc ograniczyć się do bezpiecznego, tradycyjnego pilatesu. Ten nie daje aż tak szybkich rezultatów, ale wpływa pozytywnie i na kondycję, i na samopoczucie.


www.pilatessquared.co.uk

Fot. Jim Marks Photography

http://www.facebook.com/CaronBoslerPilates

MM

  • Pt., 09-11-2012 Gość
    Nie mam kondycji neiststy
    Odpowiedz Zgłoś
  • Sob., 10-11-2012 mona
    WSZysko robić zeby się ruszac to moje motto. od roku . Daję radę.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Sob., 10-11-2012 Gość
    Uwielbiam Pilates! Problem w tym, żeby znaleźć dobrego instruktora.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Niedz., 11-11-2012 liss
    Odkąd ćwiczę pilates nie mam bóli kręgosłupa i mam super samopoczucie:)
    Odpowiedz Zgłoś