Jak hotele walczą o klientów...

1 Komentarz
12 Zdjęć
Środa, 26-09-2012

Ceny noclegów potrafią zadziwiać. Im lepszy komfort, tym więcej kosztuje pokój. Dobra lokalizacja oraz wyposażenie na konkretnym poziomie i wysoko oceniana restauracja potrafią wywindować cenę doby hotelowej do niebotycznych sum.

Na dodatek klienci i tak są coraz bardziej wymagający: chcą mieszkać w niebanalnych wnętrzach, mieć wspaniały widok z okna, a do tego - obserwować warunki plażowe dzięki kamerze w wynajmowanym pokoju. To skłania hotelarzy do dodatkowych starań. Jak wielkich?

Hotele niczym butiki

Modę na ekskluzywne hotele butikowe zapoczątkował francuski designer Philippe Starck. W 1988 roku zaprojektował wyposażenie Royalton Hotel w Nowym Jorku, a jego śladem poszli kolejni projektanci i właściciele hoteli. Od tamtej pory hotelowe pokoje zyskują luksusowe i nowoczesne wnętrza, a lobby wyglądają jak najlepsze salony.

Hotele butikowe podobnie jak butiki z odzieżą, są zwykle kameralne, szykowne i drogie. Nawiązują do historii, stąd kojarzone są zwykle z meblami antycznymi. Ale wystrój klasyczny nie jest obligatoryjny, za to obowiązkowa jest aranżacja oryginalna i niepowtarzalna, będąca dziełem znanych projektantów wnętrz.

Wyposażenie na miarę XXI wieku

Czym hotele zwabiają klientów? Można wiele mówić o lokalizacji czy o wystroju, ale to wciąż za mało. Szczególnej troski wymaga właśnie wyposażenie, koniecznie luksusowe i najlepiej z gadżetami hi-tech. Bary i telewizory LCD to już nie domena pokoi VIP. Jedynym wyjątkiem są tropikalne chatki cabanas, w których takie wyposażenie jeszcze nie jest standardem.

Hotelarze starają się zapewnić klientom bardzo komfortowy sen. Na to nie ma jednego sposobu. Jedne hotele stawiają na tonę poduszek, wielkie zagłówki i podnóżki, inne na pościele antyalergiczne, poduszki gryczane czy o zapachu lawendy. Są też tacy, którzy nade wszystko przedkładają ekologię i oferują ekologiczną pościel z lnu.

W ramach wyposażenia wielki nacisk kładzie się na urządzenia hi-tech, jak np. łóżko z urządzeniem służącym do sterowania oświetleniem, temperaturą, zasłonami, telewizorem i muzyką. Nowożeńcom może z kolei bardziej przypaść do gustu apartament z... przezroczystą łazienką, gdzie albo wanna stoi w połowie pokoju, albo prysznic znajduje się za szklaną ścianą.

Co więcej, luksusowe wyposażenie wykracza daleko poza pokoje. W niektórych miejscach można spotkać się np. z podwodnymi głośnikami, na wypadek, gdyby krzyki dzieci zakłócały muzykę podczas kąpieli w basenie.

Klient nasz pan

W luksusowym hotelu każdy chciałby być traktowany po królewsku. Nie dziwi więc w nim obecność lokaja, który nie tylko przygotuje ciepłą kąpiel, ale też np. odświeży buty narciarskie przed kolejnym dniem gościa hotelowego na stoku. Wieczorem może klienta spotkać kolejna niespodzianka: bilecik na poduszce z menu śniadaniowym lub poematem.

Skoro wyjazd, choćby weekendowy, do tak dobrego hotelu, służy relaksowi, jego właściciel troszczy się np. o pachnącą kąpiel w fioletowym świetle, zapewniając tym samym aromaterapię i chromoterapię. Zapracowani mogą liczyć na pokój z dostępem do internetu lub wprost przeciwnie... na pokój wolny od telefonów i telewizorów, gdyby chcieli od tych współczesnych udogodnień odpocząć.


Będzie coraz trudniej


Sposobów na przyciągnięcie gości hotelowych jest niezliczenie dużo, choćby pobyty tematyczne skierowane do spodziewających się dziecka lub mężczyzn planujących wieczór kawalerski. Nie brakuje też udogodnień dla czworonożnych pupili. W ramach usług dla zwierzaków obok pluszowego legowiska i zabawek są zabiegi dla psa czy specjalne menu z mięsem i makaronem.

Ale wszystko wskazuje na to, że hotelarzom będzie coraz trudniej. Luksusowych miejsc przybywa na całym świecie, a wielu nie nadąża za trendami. Traktowanie telewizorów LCD i możliwości pobytu w hotelu wraz ze swoim pupilem jako coś powyżej standardu, powinno dać im do myślenia.

Śledzeniem nowinek w designie, technologii czy usługach concierge muszą się zajmować także menadżerzy hoteli. Łatwo przegapić nowy trend, trudniej później nadgonić konkurencję.

MM

  • Wt., 25-09-2012 Gość
    wlasnie taki kameralny i z doskonalym podejsciem do goscia jest nobohotel w lodzi
    Odpowiedz Zgłoś