Gucci dostrzega siłę dobroczynności

0 Komentarzy
4 Zdjęcia
Wtorek, 25-06-2013

Dotacje na remont zabytków , ekologiczne kolekcje i polityka ochrony środowiska tworzą wizerunek marek odpowiedzialnych społecznie. Domy mody liczą na to, że uczyni to ich produkty bardziej luksusowymi. Prym w tej kwestii wiedzie Gucci.

- To z szacunku wobec naszego środowiska, kultury i ludzi - stwierdził Patrizio di Marco, prezes domu mody Gucci, na szczycie FT Business of Luxury Summit w Wiedniu. Patrizio di Marco filantropijną strategią marki podzielił się na początku czerwca. Wówczas zapowiedział głównie kontynuację rozpoczętych już działań. Wszelkie inicjatywy związane będą z ochroną środowiska, kulturą i prawami człowieka.

Dom mody postawił sobie jasno określone cele. Do 2020 roku chce zlikwidować szkodliwe dla środowiska procesy chemiczne, do 2030 roku - chemikalia, a do 2016 roku - wyeliminować PVC z wyrobów skórzanych. Kontynuować będzie także współpracę z Recording Academy, organizacją przyznającą nagrody Grammy oraz swoje partnerstwo z UNICEF , którą wspiera od lat.

Marka swoje charytatywne działania zintensyfikowała w lutym. Wówczas rozpoczęła się kampania  Chime for Change , zainicjowana przez Fridę Giannini, dyrektor kreatywną domu mody. Jej zadaniem jest pomoc kobietom w trzech aspektach: zdrowia, edukacji oraz sprawiedliwości. To jeden ze sposobów marki na poprawę jej reputacji i przyciągnięcie młodszych konsumentów, bardziej zainteresowanych działaniami odpowiedzialnymi społecznie niż poprzednie pokolenia.

Czy działania filantropijne luksusowych domów mody poprawiają opinię o marce? W pewnym sensie - na pewno. Po ostatnich wydarzeniach w Bangladeszu wizerunek tańszych marek został mocno nadszarpnięty. Etyczne działanie coraz częściej przemawia do wyobraźni konsumentów, o czym wspominaliśmy tutaj . Nawet jeśli niewielu za etyczną modę zapłaciłoby więcej, być może chętniej kupiłoby cokolwiek.

MM

Gucci dostrzega siłę dobroczynności

Gucci dostrzega siłę dobroczynności

  • Gucci dostrzega siłę dobroczynności
  • Gucci dostrzega siłę dobroczynności
  • Gucci dostrzega siłę dobroczynności
  • Gucci dostrzega siłę dobroczynności